Zesde dag revalidatie Plataan Sevagram.

27 mei 2015 - Heerlen, Nederland

Helaas is er indertijd in Frankrijk niet getest op MRSA. Wel meteen vanmorgen zijn er nieuwe monsters van slijmvliezen afgenomen voor de tweede MRSA-test. Waarschijnlijk is de uitslag komende vrijdag al bekend. Hopen maar dat ook deze uitslag negatief is, kan dan eindelijk van de kamer af.
Vandaag heb ik me niet hoeven vervelen. De tijd voor fysio is verdubbeld, ik hang nu 2 keer per dag een uur aan de robot om knie in beweging te krijgen. Zeer intensief, ben dan ook naderhand bekaf. Gelukkig merk ik wel kleine verbetering in beweeglijkheid knie. Ook positief is dat ik eigenlijk nauwelijks meer pijnklachten heb, ook s'avonds met slapen niet. Qua pijnstillers slik ik nu nog 8 paracetamolletjes per dag, maar voorheen had ik veel zwaardere middelen. Paracetamolletjes zijn trouwens ook vanwege bijwerkingen anti-biotica (lichte misselijkheid en af en toe koppijn).
Morgen bezoek van de orthopeed. Waarschijnlijk wordt er een nieuwe röntgenfoto van mijn knie gemaakt om te kijken of binnenin de genezing ook goed verloopt.
Ik heb gehoord dat het medisch dossier uit Frankrijk eindelijk binnen is. Hier staat veel belangrijke info in, over behandeling gehad, maar ook over vervolg hier in Nederland. Vertaling vanuit het Frans is echter tijdrovend en moeilijk heb ik begrepen.
Ik ben wel positief gestemd, uiteindelijk wordt er hier hard gewerkt aan een spoedig herstel van mijn knie, als Benjamin op de afdeling krijg ik ook veel aandacht van verpleging en bovendien merk ik dagelijks weer lichte vooruitgang in mijn toestand.
Vanaf vrijdag, met "vrije uitloop" zal genezing waarschijnlijk nog spoediger verlopen.
Groet,
Paul.

1. Saskia:
    27 mei 2015
    Het klinkt positief.
    Het is hard werken om weer gezond te worden, en daar horen ook
    rustuurtjes bij.
  2. Jacqueline:
    28 mei 2015
    Hoi Paul,
    Dat zal wel een opluchting zijn, als je geen "ophokplicht" meer hebt.
    Ik duim voor je!
  3. Brigitte:
    28 mei 2015
    Hoi Paul, ben blij voor je dat 't langzaam maar gestaag de goede kant op gaat! Groetjes Brigitte