Vijfde dag revalidatie Plataan Sevagram.

26 mei 2015 - Heerlen, Nederland

Pfoeh ... effe tot 10 geteld voor ik begon te typen. Vandaag zou bekend worden of ik van mijn kamer af mag. Vandaag in de loop van de dag had ik al diverse keren geïnformeerd naar uitslag MSRA-test. Uiteindelijk zou de dokter bij me langskomen om deze uitslag bekend te maken. De dokter heb ik dus niet meer gezien vandaag. Hoofdverpleegkundige vertelde me wel dat de test in Heerlen negatief is, hetgeen gunstig is. Er is echter vlgns. het protocol een tweede test nodig, liefst uit het land van vertrek, in mijn geval Frankrijk. Helaas weet ik echter dat er geen test is uitgevoerd in Frankrijk.
Het vervolg is nu dat ik morgen weer wang-, neus- en mondslijm moet afstaan voor een tweede test. De uitslag hiervan is dan vrijdag bekend.
Er is nog één klein lichtpuntje; in Frankrijk heb ik een drain in mijn knie gehad. Voordat de drain is verwijderd is vocht uit knie geanalyseerd. En nu kan het zijn dat dit ook op MRSA is gebeurd. Morgen wordt er in elk geval gebeld met Frankrijk. Mocht deze analyse zijn uitgevoerd en ook negatief zijn, bestaat de kans dat ik morgen al vrij mag rondlopen.
Jammer dat mijn vrijheid weer even beperkt blijft, zeker nu ik merk dat mijn knie wat beweeglijker wordt. Ik zou heel graag wat aan de algemene conditie werken, met krukken lopen brengt toch weer aardig wat spieren in beweging.
Ik lig overigens met een koudecompres op de knie op bed te tikken. Eigenlijk kook ik zowat van bovenstaand verhaal, maar het heeft denk weinig zin om mijn gal te spuwen over dat hele MRSA-gedoe in Nederland. Je schiet er zo weinig mee op. Enigszins onderkoeld heb ik het nu aardig genuanceerd weten te brengen.
Groet,
Paul.

1. Jacqueline:
    Hey Paul,
    Jammer dat de communicatie ook in nederland te wensen over laat. Maar wel heel fijn dat de (1e) uitslag voor jou in ieder geval gunstig is.
    Het is balen dat je nog een paar dagen veroordeeld bent tot je eigen 4 muren, maar dan hopelijk niet meer.
    Ik hoop je snel eens op te zoeken.
  2. Jose:
    Hallo Paul,

Wat vervelend allemaal, kan me voorstellen dat je behoorlijk ligt te balen.Ben je blij in Nederland tezijn en zie hier wil het ook niet vlotten.gelukkig is de eerste test dan negatief, maar hoe moeilijk wordt het gemaakt om je buiten laten gaan spelen.(grapje)Maar ook hier kunnen dokters moeilijk doen vooral in de klinieken(ik weet er alles van)gelukkig niet wat me zelf betreft.Maar met veel mondigheid,vechtlust en doorzettingsvermogen bereik je uiteindelijk je doel. Paul hopelijk snel uitslag/resultaat en je kunt genieten van je vrijheid.Gelukkig dat je koude compressen je kookpunt wat op peil houden en gal spugen is ook niet lekker.
    Paul alle goeds en veel oppeppers .
    De groete oet Ees.
    José
  3. Frank:
    26 mei 2015
    Hoop dat het dossier uit frankrijk boven water komt en dat er inderdaad getest is op mrsa. Dit is erg frustrerend vooral ook dat je daar niet op voorbereid was. Maar ja heeft inderdaad weinig zin om tegen al die rare regels in te gaan. Win je toch niet, nog maar even volhouden ben ik bang.
  4. Brigitte:
    27 mei 2015
    Hè Paul, wat vervelend nu allemaal! Hoop dat er voor jou snel duidelijkheid komt en je bewegingsvrijheid krijgt! Sterkte voor zolang en een snelle genezing gewenst! Groetjes Brigitte