Toch nog een berichtje.

15 juni 2015 - Heerlen, Nederland

Toch maar eens een nieuw berichtje plaatsen met de laatste stand van zaken.
Ik ben nog steeds in de Plataan in Heerlen. Ondanks dat ik niet echt tot de doelgroep hier hoor (geriatrisch en neurologisch), is het toch goed uit te houden. Ik kom de dag hoofdzakelijk door met heel veel oefenen met m'n knie. Deels fysiotherapie met begeleiding, maar ook veel oefeningen die ik gewoon zelfstandig kan doen.
Mijn knie is bijna tot normale afmeting afgenomen en mijn been krijg ik al bijna volledig gestrekt. Dat heeft de afgelopen weken wel uren aan oefenen en heel veel afzien (soms erg pijnlijk) gekost.
Volgende week dinsdag (25 juni) komt ergotherapeut bij mij thuis kijken welke hulpmiddelen nodig zijn om hier zelfstandig te verblijven. Ik denk dat dit hoofdzakelijk een paar krukken is. Met die krukken ben ik inmiddels het traplopen aan het oefenen.
Waarschijnlijk ga ik in het weekend na 25 juni ook daadwerkelijk naar huis toe. Via gemeente krijg ik mogelijk wat thuishulp toegewezen. Ik kijk wel uit naar mijn thuiskomst, heb het nu wel gezien in ziekenhuizen en zorgcentra.
Van thuis uit zal trouwens ook de fysiotherapie voorlopig doorgaan. Mogelijk gaat die therapie nog een maand of 2 duren.
Komende donderdag heb ik een afspraak met de orthopeed, ik hoop dat die me wat meer duidelijkheid kan geven over het inwendige van mijn knie. Zelf zou ik een röntgenfoto of zelfs MRI-scan wel prettig vinden, maar de orthopeed moet hier de noodzaak van inzien en toestemming geven. Blijkbaar geven ze zo'n toestemming niet gauw.
Op bijgaande foto's mijn kunstzinnig getapete knie op 4 momenten. Die tape is bedoeld om vocht in knie versneld af te voeren, warmte af te voeren en pijn te verlichten. Eerst geloofde ik hier niet zo in, maar ik moet erkennen dat het wel degelijk werkt!
Het gaat kortom goed met herstellen en ik hoop binnenkort een dikke punt achter mijn blessure te zetten.
Groet,
Paul.

1. Jacqueline:
    Hoi Paul,
    Kiezen op elkaar voor de laatste loodjes (respectievelijk pleisters).
  2. Jo:
    15 juni 2015
    Hey Paul, wat leuk dat je nog een bericht schrijf. Ik was vandaag in de buurt, maar wist niet of je er nog was,dus helaas niet naar binnen gekomen.
    Ik hoop dat ik nog tijd vind om deze week bij je langs te komen.
    Het gaat nu gelukkig de goede kant op.

Groetjes Jo
  3. Frans Jongen:
    Hoi Paul,

Heel veel beterschap en ik hoop dat je knie helemaal hersteld.
    We missen je bij onze wandelingen.
    Frans Jongen
    Frans Jongen
  4. Bert en Mies:
    16 juni 2015
    Fijn om nog iets van je te horen, nog fijner dat voor jou daar ook het einde in zicht is. Nogmaals het allerbeste en de hartelijke groeten, Mies en ook van Bert.
  5. Saskia:
    16 juni 2015
    Ik was me al aan het afvragen wat de stand van zaken
    was. Goed om te horen dat de tape daadwerkelijk helpt
    en dat je trouw bent aan je oefeningen.
    Ben benieuwd hoe het aan het eind van de maand is. Succes!
  6. Kees Flipsen:
    Hoi Paul,

Ik kan je helaas alleen nog maar veel sterkte en succes met revalideren thuis toewensen.
    Ben er nu pas aan toegekomen je reis en relaas over je knie door te nemen. Laten we hopen, dat de knie inderdaad weer helemaal de oude wordt. Dan kun je in elk geval met wat je nu geleerd hebt het volgende deel van de reis ook nog een keer proberen.
  7. Peter en Gerda:
    16 juni 2015
    Paul, nog even geduld, helaas het is niet anders. Alles komt goed. Groet, Gerda en Peter.
  8. J. Devue-de Hoon:
    17 juni 2015
    Fijn je gezien en gesproken te hebben, was erg benieuwd naar je.
    Zo te zien en te horen zal het best nog een poosje gaan duren, maar je moet nu denken aan je herstel voor later.
    Alles gaat goed komen daar geloof ik vast in en dat is het voornaamste maar het heeft zijn tijd nodig.
    Dus kop op en de moed er in houden dat is het beste geneesmiddel.
    De aller beste wensen en een voorspoedige thuis komst.
    We zijn na dat we bij jou waren in Rijkholt in de rijkhof gaan eten met ons vijven, was lekker maar erg lawaaierig en daarna bij ons nog een potje gekaart.
    (We waren vanmiddag bijna in Eijs, toen vroeg Harry waar Theo was gebleven,
    Waarom hij niet was mee gekomen, en hij zat naast hem.
    Groetjes van Oom Harry en Tante Jaantje