Negende dag revalidatie.

30 mei 2015 - Heerlen, Nederland

Vanmorgen dan toch het goede nieuws gekregen; 2e MSRA-test is ook negatief! Met krukken en rolstoel dus al verschillende tripjes door t gebouw en naar buiten gemaakt. Het is weer ff wennen om met de krukken te lopen, maar heb tijd genoeg om flink te oefenen. Een hele opluchting die extra bewegingsvrijheid. Nou nog hopen op iets beter weer, t is nu vrij fris hier.
Leuk ook om de overige patiënten hier te zien. Ik geloof inderdaad wel dat ik een van de jongsten ben.
Vanmorgen onverwacht oud collega Maikel op bezoek gehad en dan is het wel prettig om effe een kop koffie in het restaurant te drinken en buiten op het terras te gaan zitten. vanwege bezoek van Jacqueline later in de ochtend wel nog op mijn kamer gegeten. Vanavond op de eetzaal mijn boterhammen gegeten. Stom genoeg op mijn krukken er naar toe gelopen, moest dus alsnog geholpen worden met pakken boterhammen en beleg. Morgen de rolstoel maar nemen. Overige patiënten (een stuk of 15 denk hier op de afdeling) zijn gemiddeld ergens rond de tachtig jaar. Gedrag doet dan vreemd genoeg erg aan kleuters onder elkaar denken. Maar was wel gezellig en heb nog eens goed kunnen lachen. Als verpleegkundige moet je echter wel over een engelengeduld beschikken denk om dit werk te kunnen doen.
Goede dag gehad vandaag, het gaat allemaal de juiste kant uit.
Groet,
Paul.

1. Jacqueline:
    Hey Paul,
    Het was leuk om je even te zien; ik weet nu zeker dat je aan de beterende hand bent.
  2. Saskia:
    30 mei 2015
    Wat een opluchting om te horen dat je nu gewoon
    naar buiten mag. Zal het genezingsproces zeker bevorderen.
  3. Brigitte:
    30 mei 2015
    Hoi Paul, gelukkig is de test negatief en heb je de vrijheid herwonnen! Nu nog goed revalideren en dan ben je snel weer de 'oude'! Fijne zondag en geniet volgende week van 't mooie weer! Groetjes Brigitte
  4. Frank:
    31 mei 2015
    Fijn dat je eindelijk weer buitenlucht kunt opsnuiven.
  5. Theo en Lenie:
    Hallo Paul,
    Na een paar dagen afwezigheid weer eens een reactie van ons.
    Via de telefoon hadden we al begrepen, dat je eindelijk na 4 weken isolatie eindelijk je gevangenschap ( zo voelt het denken wij) hebt kunnen verlaten. Het is dus een enorme opluchting voor jou en ook voor ons.
    Groeten van Ma en Pa.
  6. COR:
    31 mei 2015
    Hoi Paul, terwijl jij opgesloten zat heb ik lekker door Zuid-Engeland gereisd. Ik ben blij dat jij nu ook weer vrij mag rondhobbelen. doe je best om zoveel mogelijk buiten te oefenen. Het lijkt me vreselijk om zo lang in een kamer te moeten blijven. Ik denk dat ik er van in paniek zou raken. Veel vooruitgang en groetjes: COR
  7. Bert en Mies:
    31 mei 2015
    Fijn Paul, weer eens een goed bericht. Maar ik begrijp dat het een slijmbeursontsteking is. Dat komt toch vaak voor bij mensen die veel op hun knieën werken. Nooit gelezen dat jij stukken op je knieën afgelegd hebt. (Grapje hoor) Ik weet als geen ander hoe pijnlijk dat het is, heb er helaas nu ook weer weken last van. Goed blijven bewegen is het beste en volgend jaar Diclofenac meenemen en regelmatig eentje innemen. Voorkomen is beter dan genezen. Hoop dat je snel naar huis kunt. Al is dit ook wel weer een ervaring met je 50 ste in een bejaarde huis. Het ga je goed, groetjes Mies en van Bert uit Spanje.