Terugreis naar Nederland.

19 mei 2015 - Limoges, Frankrijk

Na eindeloos heen en weer gebel en geïnformeer, is dan nu eindelijk succes geboekt.
Komende donderdag wordt ik om 9.00 uur door een Vlaamse ambulance opgepikt. Aan boord 2 coureurs en een verpleegkundige.
Waarschijnlijk rond 18.00 uur kom ik dan aan bij Sevagram Plataan zorgcentrum naast het ziekenhuis in Heerlen.
Hier in Frankrijk ben ik eigenlijk klaar met behandeling, de hechtingen zijn vanmorgen uit mijn knie gehaald. Nog een week of 5 moet ik anti-biotica slikken om de infectie in mijn knie te stoppen.
Belangrijkste is nu fysiotherapie om mijn been weer in beweging te krijgen. De schade door bacterie valt blijkbaar nogal mee en met goede therapie heb ik er vertrouwen in dat ik  er geen gebreken aan overhoudt.
Fysiotherapeute hier is optimistisch en denkt dat ik over 2 à 3 weken mijn been weer kan gebruiken. Maar goed, hier in Frankrijk hebben ze me wel meer beloofd, dus eerst maar eens afwachten.
Tip: probeer weg te blijven uit buitenlands ziekenhuis. Mocht je er toch terecht komen, schakel dan naast verzekering je huisarts in. Ik denk dat deze laatste heel veel voor me bereikt heeft!
Groet,
Paul.

1. Trijnie:
    Beste paul,

Eindelijk duidelijkheid wat betreft je terugreis.
    ik hoop dat alles gauw achter de rug is en je weer je eigen gang kan gaan.
    Sterkte nog voor de komende tijd en een voorspoedige thuisreis.
    hoop nog eens te horen hoe het afgelopen is
    Vrede en alle goeds!
  2. Jacqueline:
    Hey Paul,
    Hier heb jij (en ik dus ook) wel lang op moeten wachten.
    Hopelijk ben je weer snel op de been om te genieten van je vrijheid, en het voorjaar/zomer.
    Ga jij maar lekker oefenen met dat been, en als je je verveeld, doen we gewoon een spelletje wf.
  3. Wim Dreessen:
    19 mei 2015
    Gelukkig eindelijk goed nieuws. Kom je wel eens bezoeken.
    Gr. Wim
  4. Brigitte:
    19 mei 2015
    Hoi Paul! Daar is 't dan... éindelijk het verlossende bericht dat je terug kan naar Nederland en er daar goed voor je gezorgd gaat worden!! We leefden hier ( op je blog ) allemaal erg met je mee!! Hoe lang ga je ons hier nog informeren over hoe en wat? Wij spreken ons anders ook wel op wf.... jammer dat je dat niet met meerdere personen tegelijk kan doen....zou leuk zijn om dan eens met je andere speelster ook een woordje te leggen.. Nog 2 nachtjes slapen daar... Behouden terugreis en heel veel beterschap! groetjes Brigitte
  5. Jo:
    Hey Paul,

Heel mooi nieuws, laat maar weten waar je precies lig, ik kom je bezoeken.

Groetjes Jo
  6. Frans Van Wanrooij:
    19 mei 2015
    Hoi Paul, goed nieuws. Ik zou zeggen, de aanhouder wint. Hopelijk heb je een goede rit met die 'Coureurs' en daarna weer snel ter been.
    Groet, Frans
  7. Sonja:
    Hallo Paul,

ik ben heel blij voor je dat je naar huis kunt, heb bewondering voor je dat je jezelf steeds weer op pepte en goeie moed bleef houden.
    Schrik niet van Plataan, daar revalideren vooral ouderen, maar ze helpen je vast goed daar. Heel veel beterschap en een goede terugreis.
    Bon camino a casa! Groet, Sonja uit Wittem
  8. Elsbeth:
    19 mei 2015
    Het heeft even geduurd maar alle moeite die is gedaan om je thuis te krijgen heeft zn vruchten afgeworpen. Weliswaar met een tussenstop maar iig een heel stuk dichter bij thuis. Nog 2 nachtjes slapen.
  9. Theo en Lenie:
    Hallo Paul,
    Eindelijk het verlossende bericht, dat je uit de Franse wereld weer naar het begrijpbare Nederland kunt. Het heeft wel heel veel telefoontjes gekost om iedere betrokken partij aan het verstand te brengen dat het zo niet langer kon. Ook ik denk dat vooral de inschakeling van de huisarts van grote invloed is geweest. we zijn voor jou en natuurlijk ook voor ons zelf blij, dat het eindelijk zo ver is. Groeten van ons en een goede terugtocht.
    Pa en ma
  10. Jose:
    Hallo Paul,
    Eindelijk ,wat moet dit voor jou ,je ouders en familie een opluchting zijn.Terug naar Limburg wel even niet naar Eys, maar met goeie fisio zal dat ook snel gebeuren.Kun je gaan genieten van een wel verdiende rust.Nadat je al zoveel voor je kiezen hebt gehad moet je deze twee nachten nog aankunnen.Paul veel beterschap en voor straks een behouden vaart terug naar Eys.
    De groete oet Ees.
    José
  11. Bert en Mies:
    Hoi Paul,
    Hier heb je lang op moeten wachten, je geduld is wel op de proef gesteld. Met goede fysio en jou doorzettingsvermogen, want dat heb je, ben je weer snel op de been. Wel even blijven schrijven he
    We willen op de hoogte blijven. Groetjes uit Oss en Saint-Jean-Pied_de Port. Mies en Bert.
  12. Thea Rousch:
    Hoi Paul,
    Wat een opluchting zal het voor je zijn als je donderdagavond in Heerlen aan komt. En het is fijn dat je niet thuis alleen bent.
    Dan kun je tenminste eens goed met de artsen praten. Hopelijk een vlug maar een goed herstel.
    Vele groetjes Thea en Johan
  13. Jos en Els:
    Hoi Paul,
    Gelukkig is niet alle moeite voor niks geweest. Nog effe op je tanden bijten en je bent weer in Nederland. Beterschap en ook namens ons een behouden thuisreis.
    Groetjes oet Ees
  14. John knubben:
    19 mei 2015
    Beterschap en goede reis.
    gr john en sonja
  15. Frank:
    19 mei 2015
    Eindelijk het verlossende bericht, goed dat je naar nederland komt. Probeer je snel te bezoeken, de afstand naar Heerlen is een stuk beter overbrugbaar. Ook fijn dat je nog niet gelijk op jezelf bent aangewezen in een toch ietwat onhandig huis voor een tijdelijke invalide.
  16. Erik simons:
    Hallo Paul,

Eindelijk komt er een beetje schot in, ik wens je een goede thuis reis, we spreken ons wel.

Greetz Erik
  17. De jongens:
    Beste paul,

Ik wens je een goede reis terug en een spoedig herstel in Heerlen dan is de weg naar Eys ook snel gemaakt!
  18. Anneriet Bruijns:
    20 mei 2015
    Hier een berichtje van mij een goed bericht dat je naar huis mag en een goede thuisreis toe gewenst en heel veel sterkte met de revalidatie in Heerlen.
    Groetjes Anneriet bruijns-Broos