Dag 62

16 mei 2015 - Limoges, Frankrijk

Ik was er best trots op, dat ik de laatste dagen zelfstandig naar de wc kan en me kan douchen. Op krukken en in een rolstoel ben ik aardig mobiel.
Misschien dat mijn zorgverzekering dit wat al te optimistisch ziet. Werd vandaag gebeld dat de reis naar huis komende week wel doorgaat. Een ziekenhuis wil me echter blijkbaar niet opnemen. Reden hiervoor zou het overgaan zijn van de anti-biotica van infuus naar tabletvorm nu!? Het risico dat ik het MRSA-bacterie meeneem zou hierdoor te groot zijn.
ANWB en CZ willen me nu thuis afzetten en daar mag ik het dan zelf uitzoeken.
Ik woon in een huis met aardig wat trappen, zie geen mogelijkheid voor een rolstoel in huis en weet niet of krukken wel zo veilig zijn in deze situatie.
Na de alledaagse verrassingen en onduidelijkheden in Frankrijk, gaat dit blijkbaar in Nederland stug door.
Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe lang ik nog moet herstellen voor mijn linkerbeen weer bruikbaar is.
Wat ik wel weet is dat ik hier in Frankrijk langzamerhand helemaal doordraai. Ik kan met niemand spreken, hoor nauwelijks info over mijn toestand. Me van het infuus afhalen gebeurde zomaar ad hoc zonder enige toelichting.
Helaas zitten we weer in een weekend en is niemand bereikbaar. Via thuis wordt maandag wel mijn huisarts ingelicht en bovendien de rechtsbijstand benaderd voor advies.
Ik vind het jammer om al weer met zo'n kl.t.-bericht te komen, maar het is niet anders.
Groet,
Paul.

1. Saskia:
    16 mei 2015
    Het is een hele tijd geleden dat ik je verhalen heb gelezen. Wat is er allemaal niet gebeurd! En in het begin maar denken dat het de oververmoeidheid was.
    Nederlands is helaas wat panisch wat MRSA bacterie betreft.
    In nood wil ik je wel komen helpen met han en span diensten. Belangrijk is dat je veilig thuis komt en kunt herstellen.
    Hou vol!!!
  2. COR:
    16 mei 2015
    Hoi Paul, laten we hopen dat je huisarts wat voor je kan afdwingen, want die weet hoe jij woont neem ik aan. Dat is al niet mogelijk om daar met een rolstoel bij de voordeur te komen. Ik snap niet dat ze zoiets beslissen zonder op de hoogte te zijn van de omstandigheden. een goede revalidatieplaats is misschien 'n optie? Het mag jou niet meezitten, hé? Ik ben gewoon kwaad, maar ook machteloos! Hoor morgen wel hoe het verder gaat. Sterkte en hartelijke groeten: COR
  3. Jacqueline:
    Hoi Paul,
    Fijn dat je zelf al weer kunt werken aan je herstel, en een dezer dagen naar nederland kunt.
    Maar dan houdt het goede nieuws al weer op.
    Hopelijk kan de huisarts bemiddelen zodat er toch voldoende zorg voor je is.
    Paul, hou nog even vol, en geef de moed niet op!
  4. Brigitte:
    17 mei 2015
    Hoi Paul, wat een verschrikkelijk situatie waarin jij verkeerd! Ik hoop dat er een oplossing komt voor je terugkeer en behandeling en dat zo snel mogelijk! Verlies de hoop en moed niet!! Groetjes Brigitte
  5. Jose:
    17 mei 2015
    Hallo Paul,
    Nou zeg ondanks een redelijk herstel zit het jou behoorlijk tegen.
    En ja hoor hier in Nederland werken ze ook niet altijd mee. Betaal je je al een hoge ziekenkosten premie (althans vind ik) reisverzekering moet je het nog zelf uitzoeken en regelen.Die mensen weten toch wel van wanten neem ik aan.Kan me goed voorstellen dat het balen is voor jou. Hopelijk gaat jou huisarts iets voor je regelen ,maar ook daar in Frankrijk zouden de artsen (maar ja Frankrijk ligt mischien toch aan het land)veel voor je kunnen regelen en afdwingen.
    Paul veel sterkte, en een snelle thuiskomst in Limburg .
    Groetjes, José