Eerste dag revalidatie Plataan Sevagram.

22 mei 2015 - Limoges, Frankrijk

Niet erg best geslapen in revalidatiekliniek Heerlen. Pas om 2uur in slaap gevallen. Lichamelijk ben ik ook niet echt moe, ik doe immers niet zo veel.
Om 7uur al wakker, maar tot 8uur plat blijven liggen, dan komt het ontbijt samen met de pillen. Langzaam komt alles dan weer tot leven, vooral dankzij een goede bak koffie.
Jammer dat warm water er uitlag vanmorgen, niet douchen maar met van die washandjes moeten wassen. Sinds vanmiddag is er weer warm water en neem straks denk nog een douche.
Ik heb nou een laptop hier, stapeltje verse boeken, de post van afgelopen weken, schone kleren en toiletspul.
Even bezig geweest met de post, laptop opgeladen en ingesteld (is nu aan t updaten).
Ook rekeningen uitgezocht die ik moet declareren aan verzekering (kleine troost, krijg verblijfskosten in hotel en enkele taxiritjes vergoed).
De opbrengst gaat in het Santiagospaarpotje voor 2016.
Gesprek met fysio gehad en meteen de kniebuigoefeningen met de robot hier opgepakt. Ik heb vandaag wel een uur aan de robot gehangen en vond dat erg intensief.
Ook de dokter is net geweest, diverse Franse geneesmiddelen bestaan in nl niet en worden dus wat aangepast.
Vandaag ook wang-, neus- en mondslijm afgenomen voor test op MRSA. Als dit negatief is mag ik komende dinsdag waarschijnlijk al van mijn kamer af.
Tot die tijd is bezoek wel mogelijk, maar mijn bezoekers mogen na mij niet naar andere patiënten of naar het restaurant toe. Ze moeten meteen naar buiten toe.
Ik heb nu een volledig adres:
Sevagram Plataan (oranje bord aan weg)
Henri Dunantstraat 3
6419 PB Heerlen.
Afdeling 3 (3e verdieping)
kamer 2 (entree is een beetje vreemd, gaat via voorportaal van een andere patiënt zijn kamer. In dit portaal is mijn kamer de deur naar rechts toe).
Ingang Plataan ligt links naast restaurant De Gasterij van Sevagram.
Tel. Afdeling is 045-5602723 (ik heb geen telefoon op kamer).
Ik vertrouw nog steeds op snel herstel, de eigen omgeving/taal doet in elk geval goed!
Groet,
Paul.

1. Jo:
    22 mei 2015
    Hey Paul,

Goed om tehoren dat je weer je eigen taal kunt spreken, en je de dag nu beter door komt.
    Ik vind het fijn om toch weer elke dag iets van je tehoren, en zal als je op een eigen kamer ligt zeker even op bezoek komen.

Groetjes Jo
  2. J. Devue-de Hoon:
    23 mei 2015
    Hoi Paul,
    Wat fijn voor je dat je terug ben, zodra ik een kansje heb kom ik naar Heerlen, maar kan nog niet zeggen wanneer maar dat hoor je later wel.
    Wens je een voorspoedig herstel en tot ziens.
    Groetjes Tante Jaantje