Dag 6 Namen-Dinant.

21 maart 2015 - Dinant, België

De tocht van vrijdag had me al zere kleine tenen opgeleverd. Vanmorgen heb ik ze afgeplakt, maar de laatste km. vandaag liepen toch best moeizaam. Gelukkig de schoenen nu uit, want ben aanbeland in de abdij van Leffe (net voor Dinant).
Maar even terug naar het begin, overnacht in jeugdherberg van Namen. Met 4 personen op 1 kamer.
Een daarvan was Bert, die ik die ochtend in Huy al had gezien. Daarnaast een Vlaams wielrenner en een Spanjaard (die hebben we nauwelijks gezien). De nachtrust was dramatisch slecht, 2 snurkers en dus nauwelijks een oog dichtgedaan.
Bert, 70 jaar, loopt de tocht naar Santiago in 5 maanden en dat is natuurlijk erg kras! Afijn vanmorgen ben ik verdergegaan en Bert nam een dag rust.
De tocht was dit keer vrij eenvoudig (de Maas volgen) en relatief kort (28km.). Wel een fraaie route met veel rotsen en steile hellingen.
Net buiten Namen ben ik Patrick tegengekomen, ook afgelopen maandag gestart met lopen vanuit Antwerpen. Een halfuurtje mee opgelopen, vanwege andere pauzes weer kwijtgeraakt, maar 's middags in Leffe weer tegengekomen. We zijn hier nu de enige 2 pelgrims. Net wel gegeten met nog eens 6 abdijgasten die een boek schrijven over de abdij. Dat geloof ik tenminste, want vrijwel de gehele conversatie ging in het Frans. Eten was trouwens geweldig goed!
Voor morgen de plannen aangepast, ik loop in elk geval naar Givet en ben daarmee dan in Frankrijk aanbeland.
Na Givet blijf ik ook de Maas volgen tot Revin en sla daar af naar Rocroi. Na de Franse grens ga ik dus niet terug naar Belgisch grondgebied, ik volg dan de Jacobsroute niet, maar heb wel trek in een paar vlakke etappes. De rustdag vervalt dus ook, ik ga op een rustig pitje toch doorlopen.
Tot morgen, ga vanavond wat slaap inhalen!
Paul.

1. Jacqueline:
    Hi Paul,
    Mooie foto's van de abdij. Niet toevallig ook een biermerk?
    En beterschap met de
  2. Wim Dreessen:
    21 maart 2015
    Slaap goed en zet Door, niet te veel Leffe.
    ook morgen weer veel kracht.
    Gr.Wim
  3. COR:
    Hoi Paul,
    Verwen je voeten maar! Goede crème bij je?
  4. Frans Jongen:
    22 maart 2015
    Verwen je kleine tenen maar extra, ze moeten nog lang mee!
    Succes!!