Dag 54 ziekenhuis Limoges

8 mei 2015 - Limoges, Frankrijk

Omdat ik toch niet veel om handen heb, zal ik maar per dag een kort berichtje plaatsen.
Eerst iets rechtzetten; ik heb een bacterie-infectie en geen virus-infectie. Door de Frans-Engelse conversatie is die fout er in geslopen.
Ze denken in richting van streptokokken-bacterie. Waarschijnlijk is dat ook al bevestigd, omdat mijn drain er morgen uitgaat.
Vandaag mezelf gedouched, geschoren en tanden gepoetst en dat ging vrij goed.
Heel voorzichtig zit ik af en toe mijn been te bewegen en dat is al stukken minder pijnlijk dan enkele dagen geleden. Ik kan mijn been ook weer strekken, door de zwelling lukte dat niet meer en stond het altijd gebogen.
Komende maandag is er overleg over repatrouillering naar huis. Ben eens benieuwd hoe ze dit aanpakken en of dit al snel kan.
De helft van mijn bagage heb ik hier, de wandelkar moet ik nog ophalen bij hotel in centrum Limoges (10 minuten rijden).
Groet,
Paul.

1. Elsbeth:
    8 mei 2015
    Hoihoi. Frank en ik zijn nu bij je pa en ma. Heb net je blog voorgelezen. Allen blij dat t beter met je gaat en dat er steeds meer duidelijkheid lijkt te komen. Misschien zo nog ff telefonisch contact. Hou je taai.
  2. Marianne collaris:
    8 mei 2015
    O, nu is het me duidelijk. Ik hoor vaker dat mensen antibiotica krijgen bij een virusinfectie en door mijn werken in ziekenhuizen meende ik te weten dat tegen virussen geen?weinig? Medicatie is, maar wel tegen bacteriele infecties. Wat vervelend en... Jij maar je best doen om te kunnen doorlopen. Gun je zelf maar rust en welkom thuis ( ter zijner tijd!). Ik heb vandaag weer eens meegewandeld met Frans, in de buurt van Ulestraten. Het zouden minder dan 15 km zijn, maar......na wat lusjes en vergissingen, denk ik dat het toch meer geweest is en....ik was te warm gekleed, dus...was blij dat ik thuis was. Zit nu lui op de bank, heb een pasta met courgettes en knoflook gemaakt, een fles rode wijn opengetrokken, allora...che cosa voi? Wat wil je?
    Frans heeft ook problemen met een knie, zenuwpijnen en heeft daarom de geplande wandelvakantie geannuleerd. Jij bent nog jong, pas 50 dus hebt nog veel wandelvakanties voor de boeg.
    Sterkte met alles,
    Marianne
  3. COR:
    8 mei 2015
    Hoi Paul, Lekker gedoucht!! Er wordt altijd beweerd dat pelgrims stinken. Van nu af ben je dus geen pelgrim meer. Van virussen of bacterie-infecties heb ik niet veel verstand, gelukkig nooit mee te maken gehad. En als ik jou verhalen lees, wou ik dat maar zo houden. Hoop dat je begin volgende week thuis komt. Goed weekend gewenst. Groetjes: COR
  4. Wim Dreessen:
    Hoi Paul,
    blij te horen dat je weer langzaam opknapt.
    Ooit gaat je avontuur wel weer door.
    Gr. Wim
  5. J. Devue-de Hoon:
    10 mei 2015
    Nog even een berichtje, openlijk voor jou dat je morgen een goede uitslag krijg om naar huis te komen.
    Ben benieuwd hoe het allemaal gaat gebeuren, in ieder geval een goede en voorspoedige genezing en
    thuis reis toegewenst van ons allen, en tot ziens in Eys.
    Oom Harry Tante Jaantje en de rest.