Dag 51 Ziekenhuis Limoges.

5 mei 2015 - Limoges, Frankrijk

Weinig nachtrust gehad hier in ziekenhuis. Pas om 1 uur s'nachts mogen drinken en pijnstillers gekregen. Eten mocht weer niet tot 8 uur.
Ze hebben gisteren een drain in mijn knie gemaakt. Tot vanavond blijft die zitten om vocht uit knie af te voeren. Voor de virusinfectie hang ik via infuus aan antibioticum. Straks moet ik dit blijkbaar ook nog 6 weken lang slikken. Ook de pijnstiller loopt nu via het infuus.
Vanmorgen vertelde dokter dat ik toch zeker een week in ziekenhuis moet blijven. Wordt er niet vrolijk van, maar ze moeten eerst dat virus zien te benoemen/herkennen.
Communicatie is vaak weer moeizaam, daarbij komt dat er voor ieder taakje weer een ander iemand aan mijn bed staat, er is al een heel peloton voorbijgekomen vandaag. Gelukkig is er wel al zeker een heel aardig vrouwtje bij, die redelijk Engels spreekt en d'r best doet om te helpen. Vandaag met haar besproken om bagage uit hotel naar ziekenhuis te krijgen en zij gaat al het mogelijke doen om dat te regelen. Vervelend is dat ik alleen de kleren die ik aanhad nu in het ziekenhuis heb en mijn papieren en geld. Al het overige ligt nog op hotel. Ik mis ook de telefoonoplader, en doe het nu maar zuinig met de accu.
De tijd gaat maar heel langzaam voorbij. Ik lig in mijn eentje op een kamer op afdeling orthopedie.
Enige afleiding is een TV, maar die komt me langzaamaan al zo'n beetje mijn neus uit.
Internet en bellen gaat wel, maar wil mijn telefoon even sparen tot ik een oplader heb.
Mogelijke oorzaak voor mijn infectie is denken ze hier een kleine verwonding aan mijn voet geweest. Op de wreef van mijn voet heb ik een klein irritatieplekje, waar een oog van de schoenveters op mijn voet drukte.
Tot later maar weer,
Paul.

1. Jacqueline:
    Hoi Paul,
    Tja, dan duren de dagen wel erg lang..
    Met deze medicatie moet je hopelijk snel herstellen.
    Ik hoop dat je het geduld kunt opbrengen; ik gun het je zo dat je weer op pad kunt.
  2. Elsbeth:
    5 mei 2015
    Heftig ... en dan bedoel ik heel t medische gebeuren maar zeker ook het taalprobleem en dat je dit toch maar ff in je uppie moet doen.
    Al krijg je hier op de blog en van t thuosfront, genoeg support en goede raadgevingen.
    Mij rest dus je sterkte en beterschap toe te wensen vanuit een stormachtig Wijk en Aalburg.
  3. Remon Nelissen:
    Beste Paul,

Dat je besmet was met een virus, wisten ik al: het Santiago-virus. Maar dit is toch andere koek.
    Dikke pech! Ik wens je een snel herstel toe en, wie weet, een mooi vervolg van de reis.
    groetjes Remon.
  4. Jose:
    5 mei 2015
    Hallo Paul, wat vervelend allemaal,kan me best voorstellen dat je hier niet vrolijk van wordt. Maar Paul ondanks de taal en al het gedoe van het virus in je knie ben je toch in goede handen.Zo zie je maar weer wat een klein wondje kan veroorzaken.Ik hoop toch dat je iedere dag vooruit gang boekt. Ik wens je in iedergeval weer sterkte en heeeeeeeeel veel beterschap. Groetjes José
  5. Jeannette:
    5 mei 2015
    Jee Paul, wat moet ik daar nou van zeggen. Ik loop maar lekker door en jij bent zo aan bed en dokters en medicijnen gekluisterd. Dit had je je niet voor kunnen stellen. Maar belangrijkste is nu dat virus uit je lijf te krijgen. Hou vol! Er komen betere tijden; kan ook niet anders he...
  6. COR:
    5 mei 2015
    Hoi Paul, Er is een oud gezegde: een kwaai jaar is geen kwaai eeuw. Nou hoop ik niet dat het bij jou zo lang zal duren, maar hoe lang kun jij op je werk nog gemist worden? Mag je de tocht afmaken ook als het wat langer duurt? Goed dat ze de oorzaak gevonden hebben, gaat het in elk geval de goede kant op! Beterschap: COR
  7. Frank:
    5 mei 2015
    Wel goed dat ze gaan kijken wat er precies speelt kunnen ze ook beter de therapie instellen. Maak er maar het beste van, bent in ieder geval op de juiste plek. Alhoewel het me door de taalbarrière wel extra vervelend lijkt. Ziekenhuis is toch al geen pretje.
    Hoop dat je knie/lijf er niet te veel aan over houdt.
  8. Theo en Lenie:
    5 mei 2015
    Paul, Jouw reisverzekering wil contact met jou.
    Ze willen graag weten in welk ziekenhuis je bent, Adres, Naam,Telefoon nummer en Informatie bron.
    Jouw dossier en melding is bekend bij de ANWB onder nummer: 1599775836. Tel.Nr. ANWB centrale is:o882695130.
    Als je de oplader van je telefoon weer hebt kun je misschien het beste zelf bellen. Of aan ons je gegevens doorgeven., dan nemen wij contact op met de ANWB SOS-Centrale.
    Zij kunnen dan eventueel daar in Limoges hulp verlenen.
    Dit is geen bemoeizucht, we willen alleen zoveel mogelijk voor je betekenen en helpen.
    Groeten Pa ne Ma.
  9. Jacqueline:
    6 mei 2015
    Hoi Paul,
    Hopelijk heb je snel je spullen en je oplader bij de hand.
    Sterkte!