Dag 50 ziekenhuisopname Limoges.

4 mei 2015 - Limoges, Frankrijk

Het volgende voorval heeft echt niemand zien aankomen, zelf ben ik ook stomverbaasd.
Vanmorgen dus vol goede moed contact opgenomen met CZ. Heel bereidwillig, mocht meteen afspraak maken in ziekenhuis Limoges voor gedegen onderzoek. Halfuur later in de taxi al op weg.
Heel even ging het mis doordat taxi-chauffeur me afzette bij "luchtweginfecties"eerste hulp". Helaas liggen die vrij ver uit elkaar, maar bij luchtweginfecties werd een ambulance gebeld. Uiteindelijk kwam die na een uur aankakken!
Gelukkig eenmaal op de eerste hulp ging alles goed rollen. Na 5 minuten al intake, met persoonlijke gegevens en geschiedenis van mijn dikke knie tot dan toe. Heel even later werden de röntgenfoto's al gemaakt.
Daar begon de verrassing; mijn botten zien er heel goed uit, niets op aan te merken (kraakbeen is niet te zien, maar dikte is wel in te schatten). Er vind zich een enorme vochtophoping in mijn knie en een paar raadselachtige vlekjes.
Alvorens met een drain het vocht uit mijn knie te halen heeft dokter toch eerst een bloedtest laten doen (omdat die verdachte vlekjes soms op  een infectie kunnen wijzen). Die test duurde lang, pas na 3 uur de uitslag dat ik geïnfecteerd ben met een virus.
Ik weer niet precies wat voor virus, maar ze namen wel alle maatregelen om te voorkomen dat t zich tijdens operatie niet zou verspreiden naar andere lichaamsdelen.
Operatie herinner ik me niet, was volledig verdoofd en ging om even voor 18 uur naar binnen en werden om iets na 21 uur al wakker  op recovery. En tja nu lig ik in de ziekenhuisrefugio ook nog eens op een slaapzaal alleen. Volgens een van de verpleegsters omdat ik alleen Engels praat, volgens de ander vanwege dat virus.
Tot 1 uur vannacht krijg ik geen drinken en eten en pijnstiller, daarna gaat dat weer wel. Vannacht wordt het dus denk ik stevig doorzakken, ik ben immers niet echt moe want heb al wat geslapen.
Ik blijf enkele dagen in ziekenhuis voor observatie. Ik heb het er niet met dokter over gehad, maar heb zo het vermoeden dat ik straks door kan wandelen. Ik krijg wel antibiotica voor de infectie, maar verder mankeert mijn knie eigenlijk niks.
Ik zal niet te vroeg juichen, maar zie het wel al weer vrij positief in.
hopelijk later meer goede berichten,
Paul.

1. Carla:
    Hoi Paul,
    Ik hoop voor jou dat de operatie geslaagd is en dat het snel de goede kant op mag gaan met je knie!
    Hoop voor je dat je toch nog iets kunt slapen. Dus truste!
    Groetjes vanuit het mooie Twente...
  2. Bert en Mies:
    5 mei 2015
    Wat een goed nieuws, laat je maar een paar dagen lekker verwennen, heb je wel verdient. Doe het rustig aan.
    Santiago loopt niet weg.
  3. Brigitte:
    Hoi Paul,
    Dit is toch wel een hele opluchting! Gelukkig niet iets echt heel ernstigs zodat je waarschijnlijk je einddoel kunt bereiken. Ik wens je een heel voorspoedige genezing en laat je daar door de zustertjes maar eens lekker verwennen de komende dagen ;-P Verheug me nu al op je verdere reisverslagen! Groetjes Brigitte
  4. Jacqueline:
    Hoi Paul,
    Het is wat, met die knie van jou!
    Wat een opluchting moet dit voor jou zijn.
    Het zou geweldig zijn als je weer door kunt gaan met je tocht.
    Van mij krijg je 10 punten voor karakter hoor!
  5. Jo:
    Hoi Paul,

Eigenlijk fantastisch nieuws, ondanks dat het natuurlijk niet leuk is om in het ziekenhuis te liggen. Laat je nu maar ff goed verwennen, en hopenlijk kun je straks lekker verder met je avontuur.

Groetjes Jo
  6. Wim Dreessen:
    Klinkt super goed.
    Hopelijk gauw weer aan de wandel.
    Gr.Wim.
  7. Theo en Lenie:
    5 mei 2015
    Hallo Paul, We zijn ongelooflijk blij, dat nu eindelijk duidelijkheid is over je gezondheid. Een virus kan op allerlei manieren binnensluipen.
    Ook, dat je optimisme weer heel goed terug is vinden we geweldig.
    We wensen jou nog veel wandeldagen toe, misschien nu nog niet tot Santiago, maar dat komt in de toekomst altijd weer in zicht. Veel sterkte en snelle beterschap. Ma en Pa.
    Ps : Als we ergens iets voor je kunnen doen horen we dat wel.
  8. Gerda:
    5 mei 2015
    Hoi Paul. Wat een geluk dat je eindelyk weet wat er nu aan de hand is met je knie! We nemen onze pet voor je af!!! Je hebt een zeer zware camino maar gelukkig is er weer licht aan de horizon! Laat je maar lekker verwennen je hebt t verdient. Heel veel beterschap van ons tweeën. Peter en Gerda
  9. J. Devue-de Hoon:
    Hoi Paul
    Je heb weer goede moet gelukkig, houden zo.
    Veel beterschap toegewenst (er brand een kaarsje voor je) het komt goed.
    Gister naar Brabant geweest was leuk.
    Wacht vol spanning op je volgend verhaal.
    Harry en Jaantje