Dag 48 RUSTDAG 10 Limoges.

2 mei 2015 - Limoges, Frankrijk

Gisterenmiddag rond 15 uur is dus inderdaad Bert aangekomen in het hotel. Hij had hulp gekregen bij het zoeken van de weg door Bernard (Franse pelgrim). Die had ook al naar hotel gebeld voor toegangscode deur. Ze stonden dus ineens voor mijn kamerdeur.
Omdat ie zeiknat geregend was, maar meteen de sleutel voor zijn kamer afgegeven, zodat ie kon douchen en iets droogs aandoen. Even later bijgepraat over de dagen sinds we elkaar in Namen al zagen. Leuke afleiding natuurlijk na al die saaie dagen hier in Limoges. Alle respect trouwens, Bert doet het enorm goed! Lekker rustig aan op zijn eigen tempo.
Het lijkt wel of het lot er mee speelt, maar had laat in de middag weer een verheviging van pijn in mijn knie. Deels ook mijn eigen schuld, omdat ik het innemen van de pijnstiller probeer uit te stellen. Het gemene van die pijnstiller is dat het zg. gereguleerde afgifte is, die werk vrij lang, maar wordt pas na enkele uren actief.
s'Avonds bij het eten gaf dat wel een probleem, ik kon weer niet ver lopen. Gelukkig bleek de pizzeria open en hebben we pizza besteld. Het is wel vrij lullig, ik ben immers de jongste, maar Bert is de pizza's gaan afhalen een straat verderop.
Achteraf had ik beter de normale pizza kunnen bestellen ipv de grote. Sinds ik niet meer loop, eet ik natuurlijk ook wat minder. Gevolg; maar een halve pizza opgegeten.
Bert is na het eten aan zijn blog gaan werken en ik ben weer plat gaan liggen. Hij zou s'avonds nog effe langskomen, maar was in slaap gevallen. En dat is niet zo'n probleem, want was zelf inmiddels ook ingedut.
Vanmorgen al voor 8 uur afscheid genomen van Bert. Gelukkig heeft ie vanmorgen droog weer, na de middag komen er waarschijnlijk weer wel nieuwe buien. Voor die tijd is ie hopelijk dan in Flavignac, zijn bestemming voor vandaag.
Vanwege de 1 mei van gisteren ook vandaag pas vanaf 9 uur kunnen ontbijten. Beetje raar soms, die gewoontes hier in Frankrijk.
Maandag ben ik vast van plan om via het noodnummer van CZ alle mogelijke medische hulp in te roepen. Ik ben het echt zat en wil nu weten wat er precies met mijn knie aan de hand is en of ik eigenlijk wel verder kan gaan straks. Inmiddels ben ik al 10 dagen uit de running en ben wel geschrokken van de pijn die ik heb zonder de pijnstiller. Door die verdoving loop ik mogelijk nog meer schade op, ook al beperk ik het lopen zo veel mogelijk.
Ten teken dat ik nog steeds leef, bijgaand een kiekje samen met Bert.
Groet,
Paul.

1. Elsbeth:
    2 mei 2015
    Vervelend maar ik denk wel een duidelihk sein dat t zonder pijnstullers nog zo ver..... pijn doet. Goed dat je van plan bent verder te laten kijken. Als we iets voor je kunnen doen horen wij dat graag.
  2. Bert en Mies:
    2 mei 2015
    Hoi Paul, mooie foto. Ik weet dat je niet zit te wachten op al die goedbedoelde adviezen. Maar als ik jou was zou ik niet tot maandag wachten 4 & 5 mei werkt hier ook alles op een laag pitje. En voor je het weet ben je weer dagen verder Ga vandaag nog met de taxi naar de eerste hulp. Kunnen ze misschien het vocht eruit halen, is zo gebeurt en het verlicht de pijn. En kan de evt. ontsteking sneller genezen. Sorry Paul, voor mijn bemoeizucht maar ik leef met je mee.
    Groetjes uit Oss.
  3. Frank:
    2 mei 2015
    Vervelend dat die knie niet echt lijkt te verbeteren, ondanks de rust. Lijkt me goed dat je verder laat kijken naar die knie want volgens mij hebben ook franse huisartsen geen röntgenogen dus is arthrose ook maar een waarschijnlijkheidsdiagnose. Hoop dat je snel een beetje beter weet waar je aan toe bent.
  4. Paul:
    Hoi Mies,
    Mijn reactie was misschien wat bits indertijd. Aardig dat je me aan die feestdagen herinnert, maar voordeel is dat 4 mei geen feestdag is in Frankrijk en dat lijkt me net gunstig. Ik ga het alarmnummer van de verzekering bellen en dat is in principe altijd paraat. Ik zal de zaak aardig dramatiseren, zodat ze ook echt wat gaan doen.
    Ik wil ook dat ze gewoon van voor af aan onderzoek doen, ik twijfel er wel aan of het artrose is.
    Dank voor je bezorgdheid, gaat goed komen, lees de blog straks maar!
    Groet,
    Paul.
  5. Maria en Hein:
    Hoi Paul,
    Wat vervelend allemaal dat je zolang verplichte rust moet nemen.
    Maar luister naar je eigen lichaam en doe wat je denkt wat goed is.
    En wat je ook beslist door gaan of te stoppen, je hebt nu al een geweldige prestatie geleverd en prachtige reisverhalen geschreven en mooie foto's gemaakt. We wensen je nog heel veel sterkte en hopen dat het snel weer goed gaat met je knie en houd de moed erin.
    Wij Eyser oskes zijn trots op jou.
    Groetjes Hein en Maria uit Eys.
  6. Frans Van Wanrooij:
    2 mei 2015
    Hoi Paul, ik kan mij voorstellen dat je een beetje kriebelig wordt. Het is de mens eigen om goed bedoelde adviezen en tips te geven, vooral omdat er erg wordt mee geleefd. Ik hoop dat het je lukt om via CZ meer duidelijkheid te krijgen.
    Strekte en groet, Frans
  7. Jacqueline:
    Hoi Paul,
    Ik wil wedden dat jij ook liever nat was geregend dat met een pijnlijke knie in het hotel te zitten.
    Wat er ook aan de hand is, het komt vast goed; laat dat deze mooie ervaring niet verpesten
    Ik leef met je mee, net als de rest van je volgers.
  8. Jeannette:
    3 mei 2015
    Ik blijf bewondering hebben voor je engelengeduld. Hoop dat het snel beter gaat.