Dag 43 RUSTDAG 5 Limoges.

27 april 2015 - Limoges, Frankrijk

Al weer de vijfde rustdag in Limoges. Mentaal gaat het nog best aardig, ik vind nog net genoeg afleiding om het vol te houden hier, hoofdzakelijk in het hotel.
Het heeft weinig met wandelen te maken de laatste dagen, het is meer overleven. Gelukkig is het hotel rustig en kan ik oneindig plat blijven liggen met mijn knie. Het ontbijt is zeer goed, doe er lekker rustig een uur over om te eten (brood, yoghurt, fruit, muesli, vruchtensap en veel koffie).
Koelen heeft weinig effect meer op de zwelling, knie blijft ietsje dik, maar verzacht wel de pijn.
Van de medicijnen wordt ik behoorlijk suf, dus slapen gaat ook erg goed.
Ik heb ontdekt dat de tv hier een aansluiting voor mijn iPod heeft, en kan zo mijn eigen muziekverzameling beluisteren zonder de koptelefoon. Ongelooflijk, maar om alles te beluisteren zou ik ruim 10 dagen nodig hebben!!!
Via internet schadeformulier reisverzekering ingevuld, vooral de extra verblijfkosten lopen nogal op. Dokter en medicijnen valt reuze mee.
Het is hier al voor de derde dag behoorlijk regenachtig, dus dat nodigt niet echt uit tot naar buiten gaan. Toch lijkt het me wel verstandig om korte stukjes te gaan lopen, de knie is ook erg stijf en stram. Een beetje bewegen lijkt me wel goed (zag ook op internet dat blijven bewegen belangrijk is bij artrose).
Vanmorgen bij apotheek een doosje glucosaminecapsules gekocht, voorlopig voor een maand. Ben erg benieuwd!
Tevens een simpele houten wandelstok gekocht, altijd goed voor wat extra ondersteuning.
Vanwege de zondag (en sluiting veel restaurants) heb ik gisteren maar het zekere voor het onzekere genomen en bij de Carrefour brood, kaas, yoghurt, sap e.d. ingekocht. Helaas mag ik geen alcohol bij de pilletjes gebruiken, dus n biertje zit er effe niet in.
Het hotel heb ik in elk geval tot woensdagochtend bijgeboekt.
Ik ben overigens wel nuchter en ervaren genoeg nu om te beseffen dat ik geen 30km per dag meer haal.
Doelstelling Santiago is dan ook ijdele hoop geworden, maar ik hoop in elk geval de Spaanse grens wel te halen. Mogelijk daarna nog een stukje Frances of Del Norte. Alle opties staan nu weer open en ik zal dat maar per dag bekijken.
Wordt vast nog vervolgd,
Paul.

1. Wim Dreessen:
    27 april 2015
    Positief blijven en rustig aan doen. Je hebt alle tijd.
    Gr.Wim
  2. Jacqueline:
    Hey Paul,
    Goed te horen dat je nog zo gemotiveerd bent na die saaie dagen.
    En Santiago ga je vast en zeker zien, alleen misschien niet dit jaar.
    Het zou wel heel leuk zijn als je de komende tijd het pelgrims walhalla (Spanje) kunt bereiken en daar de sfeer kunt proeven.
  3. Trudy:
    27 april 2015
    Lieve Paul, dit jaar misschien nog een stukje verder en een volgend jaar de rest? Er zijn zoveel mensen die deze reis in gedeeltes lopen, het vergt ook wel erg veel van een lichaam, zoveel kilometers elke dag. Fijn om te lezen dat je de moed er in houdt! Lieve groet, Trudy.
  4. Jo:
    Hey Paul,

Je doet het goed kerel, en zeker is het nu niet gemakkelijk, maar je blijft wel positief, en dat is belangrijk.
    Ik hoop dat je zeker het spaanse pelgrim leven nog mee gaat maken tijdens deze tocht. En zoals hier boven al geoperd word, je kunt Santiago ook in etappes lopen, en dus volgend jaar de rest.
    Ik blijf je volgen kerel, veel sterkte.

Groetjes Jo
  5. Jeannette:
    27 april 2015
    Wat goed van je dat je het mentaal zo volhoudt en dat je zo flexibel bent om je doel bij te stellen. Petje af!
  6. Peter en Gerda:
    27 april 2015
    Ha die Paul, leven van dag tot dag, dat is een kunst. Buen Camino GenP.
  7. COR:
    Hoi Paul,
    Probeer morgen 'n klein beetje van de stad te zien. Met de stok en zonder bagage, dan kun je misschien echt woensdag weer je eerste km.s gaan trekken. Ik hoop het voor je. Ik ben blij dat je knie al wat dunner is. Ben nu al nieuwsgierig naar je verhaal van morgen! Hartelijke groeten: COR