Dag 39 RUSTDAG 1 Limoges.

23 april 2015 - Limoges, Frankrijk

Dikke pech.
Vandaag is de dokter langsgeweest, het blijkt dat mijn dikke knie artrose is. Ik heb net een lading pillen gehaald bij de apotheek en moet 3 tot 4 dagen volledig rusten.
Daarna kan ik nog een poging wagen, maar de dokter acht de kans dat ik Santiago haal heel klein.
Waarschijnlijk zal ik dus spoedig de thuisreis aanvangen.
Het is niet anders.
Groet,
Paul.

1. Carla:
    Hoi Paul,
    Ik hoop voor jou dat het met je knie snel beter gaat. Ik zelf heb ook artrose aan beide knieën. Mag ik je een tip geven? Als je ergens vloeibare glucosamine kunt kopen probeer dat dan eens. Helpt mij heel goed. Misschien valt het allemaal mee en kun je de tocht toch afmaken. Kortere afstand en iets meer rust?? Ik wens je in ieder geval beterschap en wat je ook besluit: wat je tot nu toe hebt gedaan is al een hele PRESTATIE!!! Succes!!!
    Groetjes Carla
  2. Theo en Lenie:
    23 april 2015
    Hoi Paul, Hier een berichtje vanuit Eys. Tot nu toe heb je een topprestatie geleverd. Artrose kan vele oorzaken hebben. we hopen voor jou dat het met medicijnen toch nog goed afloopt en je voorgenomen tocht, misschien wat langzamer voort kunt zetten. In totaal heb je nog zeker 10 tot 12 dagen rust in reserve. we hopen, dat je de rust kunt nemen en je positieve enthausiasme weer terugkomt. Ook hopen we, dat je nog veel contact hebt met je pelgrim ontmoetingen tijdens de tocht.
    Veel sterkte en neem de tijd, veel beterschap gewenst door ons thuis in Eys. Ma en Pa
  3. Peter en Gerda:
    23 april 2015
    hallo paul, niet de moed verliezen. klachten kunnen ook komen van rode (goedkope) wijn, eigen ervaring op de frances. met bier geen enkel probleem. kijk voor een goede kniekous als steun of eventueel tapen bij een fysio. sterkte en neem de tijd. peter.
  4. Peter en Gerda:
    23 april 2015
    en ook dokters weten niet alles!
  5. Dannis:
    23 april 2015
    Hoi Paul, wat een vervelende berichten. Zoals al vaker door anderen gezegd heilige Jacobus kijkt ook mee, neem je rust, je hebt de tijd en probeer het vertrouwen weer terug te krijgen. Veel sterkte de komende tijd. Vriendelijke pelgrims groet Dannis
  6. COR:
    Hoi Paul,
    Ga jij nu eerst maar eens die vier dagen, of meer, rust nemen met een rol ( Opgerold jack of iets dergelijks) onder je opgetrokken knie en een koelverband, dat ze waarschijnlijk in het vriesvak van de koelkast hebben, er op. En Ik hoop dat je dan de moed en het doorzettingsvermogen hebt om met korte etappes weer te beginnen. Rustig opbouwen, opgeven kan altijd nog. Groetjes en Beterschap: COR
  7. Jacqueline:
    Hallo Paul,
    Wat een vervelend bericht nu weer.
    Hopelijk bieden rust en medicijnen voldoende verlichting, en kan je toch je droom realiseren.
    Sterkte!
  8. Frank:
    23 april 2015
    Balen, maar inderdaad arthrose krijg je niet van de ene op de andere dag, is een slijtageproces, had je al toen je vertrok, wist het alleen nog niet. Een paar dagen rust en vertrouwen hervinden. Dan kun je wellicht toch nog een eind komen.
    duim voor je.
  9. Frans Jongen:
    23 april 2015
    Sluit me aan bij alle goede raadgevingen van voornoemde vrienden en je ouders en wens je veel sterkte! Misschien gaat het binnen een paar dagen weer beter!!
    Frans en Mia
  10. Saskia:
    23 april 2015
    Zoals vorige schrijvers al geschreven hebben hou moed. Tot nu toe heb je het in mijn ogen goed gedaan. Misschien helpt het nu om een stapje terug te doen.
    Alles wat gebeurd zal zijn reden hebben.
  11. Jo:
    Hoi Paul,

Eigenlijk kan ik niks meer toevoegen aan alles wat geschreven is.
    Ik vond het wel raar dat er gister avond geen reisverhaal was, dus vanmiddag nog contact gehad met Wim, die ne dus al vertelde wat er gaande was.
    Ik wens je beterschap en heel veel wijsheid in je beslissing die je nemen gaat.
    Maar je hebt tot nu toe al een top prestatie geleverd door met deze arthrose, die je zeker al had voor je vertrok, zo ver te komen.
    Heb er geen ervaring mee, en weet ook echt niet wat het precies inhoud, maar ik hoop dat het met rust zo ver weg trekt dat je op een verantwoorde manier je tocht kunt afmaken.

Groetjes en heel veel positieve energie voor jou.

Jo
  12. Paul:
    Hallo allemaal,
    Dank voor jullie reacties. Die doen me echt goed! Gisteren was de pijn aan mijn knie ondraaglijk en zag ik het helemaal niet meer zitten. Nu zit ik zwaar onder de pijnstillers, heb vanmiddag lekker wat geslapen en zie het weer wat positiever in. Over een dag of 4 waag ik het er weer op. Wel heel nuchter, zodra mijn knie dan alsnog problemen oplevert is het dan echt voorbij.
    Nogmaals dank voor jullie aardige, lieve, hatelijke berichtjes. Die houden pelgrim overeind!
    Groet,
    Paul.
  13. Paul:
    Hartelijk bedoel ik dus!
  14. Wim Dreessen:
    Hoi Paul,
    blij dat het langzaam beter gaat. Zoals je weet vindt ik het nu al super wat je presteert.
    Ongeacht of je doorgaat of niet, je bent nu al een kei.
    Gr.Wim.
  15. Frans Van Wanrooij:
    Hoi Paul,
    wat een vervelend bericht over je knie. In een eerder berichtje schreef ik 'ook moeilijke dagen gaan voorbij'. Ik hoop dat je knie na een paar rustdagen weer toelaat om de tocht (der tochten) te vervolgen. Sterkte.
    Groet, Frans
  16. Elsbeth:
    23 april 2015
    Wat moet jij je teleurgesteld hebben gevoeld. Fijn te horen dat je je moed weer bij elkaar aan t sprokkelen bent. Ben het met allen eens dat je al een fikse prestatie geleverd hebt. En bewonder je moed te denken aan een voortzetting ... over een paar dagen.
    Je zegt ... als ik t goed heb ... dat als dat niet gaat ... het over is. Masr misschien kun je dan je droom bijstellen naar het doel te halen in etappes over de jaren.
    Maar voorlopog duim ik voor een voorspoedig vervolg. Zorg goed voor jezelf!!!
  17. 23 april 2015
    Hoi,

Wij kennen elkaar niet maar geniet dagelijks van je blog. Hopelijk kun je je Camino voortzetten. Ultra!
  18. 23 april 2015
    Ultreia!
  19. Brigitte:
    23 april 2015
    Hoi Paul! Met groot enthousiasme lees ik dagelijks je geweldig verhaal over je belevingen van 't lopen op de Jacobsweg. Erg boeiend allemaal! Ik hoop dat die pillen voor je knie helpen. Zou zonde zijn als je de terugweg zou moeten aanvaarden..Beterschap! Mijn vriendin Marianne is afgelopen zaterdag naar Porto gevlogen en loopt vanuit daar in twee weken naar Santiago ( de zuidelijke route ) Ikzelf ben inmiddels getrouwd.. 1 week al! P.S. Ik mis je wel met Wordfeud! Groetjes Brigitte
  20. Marianne:
    24 april 2015
    Hoi Paul,

Wat een domper:( Ik lees gelukkig dat je het al weer iets zonniger inziet en hoopt de tocht weer voort te zetten. Ik ga voor je duimen dat je nog een heel eind verder kunt!!!
    groetjes, Marianne
  21. J. Devue-de Hoon:
    24 april 2015
    Laat je niet ontmoedigen, bij alles en iedereen zit het wel eens tegen, maar het kan ook keren, en het zal wel ergens voor dienen, misschien een waarschuwing om het toch wat rustiger aan te gaan doen, luister goed naar wat je lichaam zeg, gaat niets overhaasten zorg goed voor je zelf, en voor al voor je knieën want die moeten alles dragen, de beste wensen van ons allen uit Limburg Harry Jaantje en de rest.