Dag 38 St. Leonard de Noblat-Limoges.

22 april 2015 - Limoges, Frankrijk

Gestrand in Limoges met een dikke opgezwollen knie. Het zit even niet mee de laatste dagen.
In St. Leonard de Noblat woensdagochtend rustig aan gestart, eerst naar de supermarkt geweest voor een stevig ontbijt. Pas na 9uur op pad gegaan. Mooie tocht weer, maar nergens echt vlak. Start is een fikse afdaling St. Leonard uit om even later via bospad/landweg weer stevig te klimmen.
Na het ziekenhuisgedoe van dinsdagavond voel ik me wat onzeker en ben dan ook blij dat er 3 Duitse dames en een Amerikaans echtpaar lopen op de route. Halverwege in Aureil nog met zijn allen in café gezeten.
Ik heb al snel last gekregen van mijn knie en ben een stuk voorbij Aureil gestopt. Heb hier een taxi laten bellen om me naar Limoges te brengen.
Via toeristenbureau (waar ze natuurlijk weer geen woord Engels spreken!) aanbeland in hotel. Voorlopig voor 2 nachten geboekt. Gelukkig een redelijke kamer met een goed bed. Ik merk dat de rust me wel goed doet.
Mijn knie is met veel koelen inmiddels ook iets minder dik, maar ik denk niet dat ik morgen al verder kan. Hopelijk gaat dit zaterdag wel lukken.
Ik heb hier gisteren weer een Limousinekoe gegeten en ontbijt vanmorgen was ook redelijk.
Ik verveel me hier te pletter, maar wil toch even goed herstellen.
Inmiddels gebeld voor een dokter en die kan elk moment komen. Heeft heel wat moeite gekost om die te regelen, want natuurlijk spreekt iedereen hier alleen Frans. Daar wordt ik echt een beetje moe van, ik doe mijn best om Frans te spreken en spreek ook nog Duits en Engels, maar de Fransman ziet Frans blijkbaar nog steeds als enige en als een wereldtaal.
Groet,
Paul.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Trudy:
    23 april 2015
    Hallo Paul, ik begreep van Dannis dat hij gisteren nog even contact met je heeft gehad. Ik wens je heel veel sterkte met alles, hopelijk kun je snel je reis weer vervolgen. Groetjes van Trudy.
  2. Gerda:
    23 april 2015
    Hoi Paul gelukkig een teken van leven na t ziekenhuis voorval maakten we ons toch wel bezorgd daar er gisteren geen verhaal was. Het is een routine geworden voor ons om s avonds even je verhaal te lezen. Neem je rust, geniet van de rustdag. Alles kumpt voor!!! Groetjes uit Maastricht.
  3. Gerda:
    23 april 2015
    Het laatste moet zyn: alles kumpt good!!!! Dat tablet van me maakt er steeds voor van maar t is nu gelukt. Fyne dag!!!
  4. Jose:
    24 april 2015
    Hoi, Paul, van dat ziekenhuis bezoek was al schrikken voor ons, maar nu ook nog de pech van ontstoken/artrose knie is dus wel een hele domper.ik hoop dat de dokter het bij het verkeerde eind heeft en dat het meevalt en je knie toch hersteld zodat je bij heel goed rusten toch weer je reis naar Compastela weer kunt hervatten. Maar de tot nu toe geweldige prestatie mag je niet weg vlakken. Voor mij en ik denk ook voor vele ben je al een held, blijf positief(en geweldige humor) denken.hoe saai het misschienook voor je is om niet toekunnen lopen maar neem de rust en tijd om teherstellen. Paul heel veel sterkte en sucses in Kerkrade zeggen ze KWJ kunt wel jood.
    De groete oet Ees. José