Dag 30 Augy sur Aubois-Saint Amand Montrond.

14 april 2015 - Saint-Amand-Montrond, Frankrijk

Gisteren uiteindelijk toch een mooi dagje beleefd en na die misloop toch op de juiste bestemming aanbeland. Geweldig onderkomen met gastvrije ontvangst! Maar dat spreekt natuurlijk al voor zich, wanneer de beheerders (vrijwilligers!) je op komen pikken nadat je toch zeker 15km van de koers af bent.
Vanwege de late aankomst zijn Bart en ik pas om 20uur gaan eten, een pelgrimsmenu in het plaatselijke restaurant. Goed gegeten voor een schappelijk prijsje. Na het eten de 500meter naar de herberg teruggelopen en vanwege de prachtige lucht een paar foto's gemaakt (kijk zelf maar bij de foto's van vandaag). Bij de herberg nog tot 23uur buiten gezeten met z'n vijven; Ton met zijn vrouw (beheren de herberg), Bart, Dannis en ik. Kruikje wijn erbij en nog lekker effe gebabbeld over het mooie leven dat ons pelgrims leeft. Moeilijk uit te leggen aan de niet-pelgrim, maar er ontstaat in korte tijd een warme band tussen "lotgenoten".
Uiteindelijk dus vrij laat in bed en de blog niet volledig af gekregen en de plaatsnamen bij sommige foto's niet ingevuld. Afijn, dat is bij deze denk rechtgezet.
Vanmorgen een heel goed ontbijt gehad, met naast jam, ook de keus uit kaas en worst. Om 7.30 afscheid genomen van Ton en zijn vrouw en op pad (Dannis ook nog gezien en die vertrok een half uurtje voor mij). Bart deed vandaag een kortere route en lag nog lekker uit te slapen.
De eerste 3 uur heb ik stevig doorgestapt, gewoon omdat het s'morgens nog lekker lopen is, voordat de hitte toeslaat. Vandaag is het rond de 25grafen geweest in de middag. Gelukkig af en toe wat schaduw en soms een fris windje.
De route verliep hoofdzakelijk langs Canal du Berry. Het eentonige viel wel mee, veel variatie in paden en ook af en toe wat bebouwing aan het kanaal. Vanwege het kanaal een vrij vlakke etappe vandaag, soms wat modderig en ook natte voeten gekregen van het soms kniehoge gras.
Ieder wel apart gelopen, maar onderweg Dannis wel eens ongehaald en vice versa. Ik ben wel blij dat ik weer alleen loop, kreeg met Bart (die echt enorm snel loopt) een opgejaagd, gestressed gevoel). Nu lekker op het eigen tempo gelopen. Na een km of 20 in Charenton du Cher samen met Dannis bekertje koffie gedronken. Er was daar gelegenheid om water bij te vullen en op de markt wat fruit gekocht. Vervolgens weer op eigen tempo (nu wel wat trager vanwege de middaghitte) de laatste 12 km naar Saint Amand Montrond ingezet. Al even na 14uur aangekomen en eerst op een terras een enorme vaas Leffe gedronken. Aan de over gevraagd waar het adres van pelgrimsopvangat is. Dat bleek nog 1,5km lopen te zijn. Uiteindelijk is het ook nog eens een camping. Na even twijfelen toch maar ingeschreven en me hier geïnstalleerd. Grappig dat Dannis er al was en we zijn buren, de enige hier met een tent. Voor het overige staan er grote dure campers op het terrein. Het is wel een hele nette, mooi gelegen camping. Ik heb ook een luchtbed gekregen. Met de huidige temperatuur zal het best goed slapen worden hier.
Zojuist nog effe met Dannis een terras opgezocht en een flink bord kebab gegeten. Erg lekker, met salade, friet, linzen ... dus de nodige energie voor morgen.
Inmiddels weer langzaamaan tijd om de tent op te gaan zoeken voor de nachtrust.
Slaapze en tot morgen,
Paul.

1. Peter en Gerda:
    14 april 2015
    Zeg Paul, als ik je verhaal lees was het wel een heel erg grote vaas!!!!??????? Geniet er van, et demain encore en route. Bien Camino. GenP. Note : we zijn jaloers!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  2. Paul Pecasse:
    Hoi Paul,
    Ik lees je verhalen en je geniet van elke wandeling. Veel respect voor je wat jij presteert. Gr. Paul Pecasse
  3. Gerda:
    14 april 2015
    Hoi Paul mooi he de band wat je krygt met je mede pelgrims. Het is een soort familieband. Wy hebben nog steeds contacten met onze medepelgrims van over de hele wereld. Slaap lekker en tot mails. Ultrea. Ultrea is een pelgrimsgroet wat voorwaarts betekent.
  4. Wim Dreessen:
    14 april 2015
    Leuk dat ook pelgrims, net als motorrijders een band hebben.
    Trouwens ook super dat ze in het chauvinistische Frankrijk Belgisch Leffe schenken.
    Slaap goed.
    Verheug me op je avontuur van morgen.
    Gr.Wim
  5. Wim Dreessen:
    14 april 2015
    Grappig dat ze in het chauvinistische Frankrijk toch Belgisch bier schenken.
    Trouwens ook goed dat jullie Pelgrims zo'n goede band hebben.
    Verheug me op je avontuur morgen.
    Gr.en slaap goed.
    Wim
  6. Jo:
    Hey Paul,

Super kerel, leuke verhalen schrijf je.
    Blijf genieten, en vooral je eigen tempo blijven lopen.

Groetjes Jo