Dag 29 La Grenouille-Augy sur Aubois.

13 april 2015 - Augy-sur-Aubois, Frankrijk

Gisteren voor de afwisseling nog eens in een bad gelegen, en dat is voor t laatst tig jaar geleden gebeurd.
In La Grenouille ook heel goed gegeten, witvis met rijst en allerlei groen. Uiteindelijk was ik wel inderdaad weer 60 euro lichter vanmorgen. Maar kan erger, Bart was, ivm een flesje prijzige wijn extra, bijna 80 euro kwijt.
Om 8uur ontbeten, een extra stokbroodje kaas meegekregen en uiteindelijk om 9uur vertrokken voor een nieuwe etappe.
Alweer prachtig weer vandaag met temperaturen net boven de 20 graden. De etappe van vandaag zou eigenlijk moeten leiden naar de herberg "Nos Repos" van Rene Heinrichs in Augy sur Aubois, maar verliep voor de afwisseling vandaag even wat anders. Uiteindelijk wel aangekomen hoor, maar niet via de gebruikelijke weg!
Langs een klein kanaal en wat verderop langs l'Allier zijn we richting Apremont sur Allier gelopen. Apremont is ooit verkozen als mooiste dorp van Frankrijk en is inderdaad prachtig! Onderweg Chateau Veuillin gepasseerd en een ronde sluis tussen kanaal en l'Allier. Vergeet ik ook nog te vertellen dat we onderweg een never zagen (zie de foto, die mogelijk onscherp is, omdat camera in verkeerde stand stond).
Van Apremont tot Grossouvre ca. 10km over een asfaltweg door een bos gelopen, weinig spectaculair, maar gezien het felle zonnetje uiteindelijk toch wel fijn.
In Grossouvre even wat cafeïne getankt voor de volgende 5km naar Sancoins. Dit keer weer lekker in de schaduw gelopen, maar wel via een fraai bospad onverhard.
Rond 14uur aanbeland in Sancoins, een aardig stadje. Na een bezoek aan de flappentap weer even op een terrasje een grote zwarte kop koffie gedronken en ... toen ging er even iets totaal mis!
We volgen een variant van de pelgrimsroute. Die variant volgt GR654, die gemarkeerd wordt met een wit/rood balkje. Vlak bij het terras waar we zaten zagen we deze wit/rode markering staan en zijn deze blindelings gaan volgen. Het zou een km of 8 moeten zijn alvorens we in Augy sur Aubois zouden moeten aankomen. Na 1,5uur lopen eens op de routeplanner gekeken en ik zag toen allerlei vreemde plaatsjes op de kaart en bovendien bleken we GR300 te volgen. Helaas ging deze GR300 een tegengestelde richting op tov De route die we zouden moeten lopen. Gevolg; na die 1,5uur bleken we nog ca. 15km en 3uur te moeten lopen om in Augy terecht te komen. We hebben de herberg in Augy gebeld en gelukkig bleek de beheerder, Ton, bereid om ons te komen oppikken met de auto. Uiteindelijk tegen 18uur aanbeland op onze bestemming!
Een hele les geleerd: volg niet zomaar blindelings een GR-route!
Inmiddels bijna 23uur, na gezellig avondje op terras bij de herberg en ik ga slapen. Mogelijk morgen tijd om ontbrekends aan te vullen, we zullen zien. Ga nu gauw de blog posten en slapen,
Paul

1. Jacqueline:
    Hallo Paul,
    Tja, de pelgrim krijgt wat ie verdiend, een taxi op het moment dat je wel een klein mazzeltje kan gebruiken..
    De stempel van vandaag had je toch al dik verdiend.. ;-)
    Mooi stukje Frankrijk waar je nu zit.
  2. Peter en Gerda:
    14 april 2015
    Zeg Paul, we worden toch geen watjes he???????? want je komt ze al genoeg tegen op jouw Camino : taxi, rugzakvervoer, touringcar etc.. Buen Camino, genp.
  3. Jeannette:
    14 april 2015
    Was het wel een grote zwarte koffie??
  4. Frans Van Wanrooij:
    Hoi Paul,
    wat aardig van die Ton om je te komen halen. Je kan wel schrijven een grote zwarte ...... en dan de moed hebben om wat extra kilometers te maken... Weer mooie foto's tegen een schitterende blauwe hemel. Trouwens, de zon kan ook dienen als richtinggever. Maar ja, dat weet je vast wel.
    Groeten,
    Frans