Dag 17 Baye-Sezanne.

1 april 2015 - Sézanne, Frankrijk

Het wordt met de dag mooier! Begin Frankrijk ook steeds leuker te vinden!
Redelijk goed geslapen in Baye, duurde lang om in slaap te vallen, maar was vanmorgen toch redelijk uitgerust. Om 7.30 stond er een ontbijt klaar. We werden uitgenodigd om van 8.00 tot 9.00 de mis bij te wonen maar hebben hiervoor bedankt. Helaas geen afscheid kunnen nemen, maar heb wel een dankbriefje geschreven en een donatie achtergelaten. In Baye bij de bakker wat stokbrood en een paar bananen gekocht en om 8.30 weer aan de wandel.
Prachtige route vandaag, nagenoeg alles landweg. Voor het grootste deel goed beloopbaar, maar toch ook zeer modderige stukken. Ik had vandaag geen goede dag, na een steile, modderige klim bij St. Prix al een moe gevoel in de onderbenen.
Gewoon lekker doorgeploeterd door diverse piepkleine dorpjes. Uiteindelijk in een wat groter dorp, Lachy, terechtgekomen en aan een mevrouwtje gevraagd of er ergens een café in dit dorp is. Helaas geen café, maar we werden wel uitgenodigd om bij haar thuis een kopje koffie te drinken! We kregen een glaasje rosé, een flinke mok koffie, kregen de vraag of we mee wilden eten en kregen hele verhalen over kinderen en kleinkinderen. Ook even door de tuin gelopen, naar hun 2 zwarte zwanen wezen kijken. Gespeeld met hond Julie. Meneer liet wat foto's van zijn hobby, de jacht zien. Prachtig, een enorm everzwijn en ook herten heeft ie wel geschoten. Aan de sporen in de bossen hier te zien komen er aardig wat van die beesten voor. Enkele dagen geleden hebben we een jong hert gezien in de verte.
Uiteindelijk heeft dit ons even van het wandelen af gehouden. Omdat het vrij laat werd en omdat ik vandaag niet echt in vorm was, ben ik ook eerder gestopt in Sezanne. Oorspronkelijk wilde ik 10km verderop stoppen. Nu, ook weer samen met Jeanette, aan het logeren in Foyer Francois de Sales, een verzorgingshuis geleid door zusters. Heel aardige ontvangst! Jeanette had vooraf gebeld en kreeg een gastenkamer. Omdat mijn komst niet bekend was lig ik nu in de kapsalon! Ik zal een foto maken van mijn kamer, plaats ik die morgen op de blog.
Net zijn we even het stadje gaan bekijken en gaan eten. Echt een prachtig stadje, zal morgen ook hiervan wat foto's laten zien.
Als ik dit verhaaltje teruglees, is dat toch eigenlijk te mooi om waar te zijn, kan het zelf nog maar moeilijk geloven!
En dan noemen ze Frankrijk nog wel een wat onvriendelijker land voor de pelgrim. Ik ben eens benieuwd wat ons dan straks in Spanje wel niet te wachten staat!? Spanje staat immers bekend als juist zeer pelgrimvriendelijk.
Jaja lieve internetvriendjes en -vriendinnetjes ... Het plezier neemt nog steeds met de dag toe!
Ga nog effe m'n coiffure op orde brengen en voor morgen een bestemming plannen. Daarna oogjes toe en snaveltje dicht.
Tot laters!
Paul.

1. Wim Dreessen:
    1 april 2015
    Zo zie je maar weer, ook de Fransen kunnen gastvrij zijn. Maar jagen? :-(
    Gr. Wim
  2. Marlijn:
    1 april 2015
    Beste Paul, Je kent me niet maar, woon in dezelfde gemeente dan wel aan de andere kant van de berg aan de zuidkant van jou woonplaats.
    Beetje cryptisch maar moet kunnen.
    Geniet van je verhalen, iedere dag weer.
    Eind juni ga ik mijn reis ook weer voortzetten vanuit Chartres tot voor de pyereneen of tot Roncevalles.
    Kijk wel.
    Bonne route
  3. Jacqueline:
    Hallo Paul,
    Toen je begon te vertellen over deze tocht, vond ik dat fascinerend, nu je bezig bent zie ik dat dit echt jouw ding is.
    Ga dus vooral zo door met je enthousiaste verhalen en dat fietske van mij komt nog eens werkeloos in de schuur te staan.
    Ps: n toevallige ontmoetingen geloof ik nu ook niet meer ;-)
  4. Paul:
    Beste mensen,
    Dank voor al die warme, bemoedigende reacties.
    Ik lees ze allemaal!
    Helaas kan ik er niet aan beginnen om iedereen te beantwoorden.
    De tijd, maar vaak ook de mogelijkheid/kosten voor internetverbinding ontbreken me.
    Het kost me vaak meer dan anderhalf uur om de blog dagelijks bij te houden, dat is nog niet zo eenvoudig op een gewone mobiel.
    Ik steek onderweg geregeld een kaarsje opboor jullie geluk en voorspoed, hoop dat dit effect heeft!
    Nu op naar het ontbijt en een nieuwe etappe, het weer beloofd vandaag niet best te worden, we zullen zien.
    Groet,
    Paul.
  5. John Steuten:
    2 april 2015
    Beste Paul, met veel plezier vandaag je verhalen gelezen. Veel succes en loopplezier. Het gaat je goed! Gr. John Steuten
  6. Dannis:
    Hoi Paul.
    Zag je reactie staan in het boek bij de nonnetjes.
    Loop een dag achter je. Een week met Bert uit Oss samen gelopen, hij slaapt nu toevallig ook hier. Bert heeft een dagje met jou gelopen. Ik zie regelmatig de banden sporen van je karretje.

dannisvandekoolwijk.reislogger.nl