Dag 14 RUSTDAG Reims.

29 maart 2015 - Reims, Frankrijk

Leuke dag geweest gisteren. Met z'n drieën op een kamer gelegen. Ook samen gegeten. Sjaak is vanmorgen vroeg op zijn fietsje vertrokken in de regen. Wel knap hoor, 68jaar en een echte avonturier. Heeft vorige nacht bij een mevrouwtje op de bank geslapen, samen met haar 4 honden. Ook keren gewoon in een boerenschuur overnacht, "als het maar droog is".
Tja dan ben ik toch iets meer een luxe pelgrim, hoewel ook al twee koude machten gehad, een keer in blokhut en een keertje in de tent.
Patrick heeft iets later vanmorgen besloten om ondanks de regen naar Germaine te lopen, 20 km verderop. Die kom ik straks verderop vast wel weer tegen. Op zich niet zo erg dat ik morgen weer alleen verder ga, het alleen lopen bevalt me wel goed. S'avonds vind ik het wel prettig om met meer mensen te eten, te drinken en wat te kletsen.
Afijn een eenzaam dagje vandaag, maar heb toch het nodige om handen.
Il pleurt hier al de hele dag en ziet er ook niet naar uit dat het snel droog wordt. Vanmorgen op weg naar de supermarkt langs de kathedraal gekomen en een paar spuwers op de foto gezet. Ook even in de kathedraal gaan lijken, daar was een mis bezig vanwege palmpasen. Ik denk dat het vanwege de grote mensenmassa is, dat er militairen in de omgeving rondliepen met mitrailleurs.
Zojuist de prullenbak omgetoverd tot voetbadje en lekker de voeten een half uurtje laten weken ... dat doet goed!
Straks de bagage nog eens herschikken, de wandelkar is nu nogal rommelig. De kar zelf ook eens schoonmaken en de wielassen smeren.
Het uur dat ze me afgelopen nacht hebben ingepikt, kan ik vanavond effe  inhalen.
Ik heb nu een Franse weerapp geïnstalleerd en zie dat het vanaf morgen al weer beter wordt, vanaf volgend weekend zelfs zonnig.
Morgen trek ik er vroeg op uit, wil naar Epernay lopen. Dat is weer eens een etappe van ruim 30km. Omdat onderdak in de Champagnestreek vrij prijzig is, ben ik net nog eens aan het plannen geweest op de goedkopere adressen. De eerstkomende dagen worden dat wat langere afstanden. Met de voeten gaat het weer een stuk beter, ben de nagel van m'n rechter kleine teen wel kwijt, maar die is tenminste niet meer pijnlijk. Ik ben eens aan het tellen geweest en zit al ongeveer op 395km. Geen wonder dat er wat kleine slijtage plaatsvind.
Om mijn linkerknie ben ik trouwens gestart met een bandage, vanwege een val kort voor mijn vertrek. Ik draag die bandage puur preventief en merk dat die verbazingwekkend veel extra steun geeft. Gouden tip voor de toekomstige loper!
Avondeten met een grup tolle, irre, freche, deutsche schulkinder en een paar hysterische begeleidsters, die dachten dat ik geen Duits versta. Leverde wat rooie koppen op!
Blij in elk geval dat ik toch die rustdag heb genomen, ben weer helemaal fit en de loopkar ziet er weer schoon uit. Vanavond alle spullen weer inpakken.
Ik heb van het avondeten wat brood meegebietst en kan dus morgen op de kamer vroeg ontbijten (heb nog wat cammewattes van vanmiddag over) en vervolgens op pad gaan.
Tot morgen,
Paul.

1. Jacqueline:
    29 maart 2015
    Hi Paul,
    Met die luxe valt het wel mee toch?
    Ik herinner me uit de blog ook gemiste maaltijden en een te dun matje... En dan die wasjes die de volgende morgen wel weer droog moeten zijn.
    Tis een hard bestaan ;-)
    Veel plezier morgen!
  2. Wim Dreessen:
    29 maart 2015
    Zo zie je maar, ervaring komt met de jaren. De oudste man is de enige die met een dame (en 4 honden) heeft geslapen. :-)
  3. Jo:
    30 maart 2015
    Hey Paul,

Ik vind het wel heel slim van je dat je een rustdag hebt genomen, net nu het zoeen slecht weer is.
    En ja ik geloof je graag dat je de slijtage gaat voelen na bijna 400 km wandelen.
    Succes morgen, ik hoop dat het droog is, en dat je je doel sneller bereikt dan je denkt.

Groetjes Jo
  4. COR:
    30 maart 2015
    Hoi Paul,
    Goed dat je 'n rustdag hebt genomen met slecht weer. Hoop dat het nu droog blijft.