Dag 10 Rocroi-Signy l'Abbaye.

25 maart 2015 - Château-Porcien, Frankrijk

In Rocroi in Gemeentelijke pelgrimsherberg geslapen. Omdat we de enige gasten waren, elk een slaapzaal (compleet met badkamer) ingepikt. Even wennen aan een iets te kort bed, maar na even passen en meten erg goed geslapen.
Rond 8.00 vertrokken met niet echt een duidelijk einddoel. Een zeer mooie route vandaag bij (alweer!) droog weer. Wel de hele dag bewolkt, maar aangenaam wandelweer. Omdat het net te koud was voor pauzes, stevig doorgestapt en al rond 13.00 in  Aubigny-les-Pothees. Omdat er hier alleen een herberg is en verder totaal niks (geen winkel, café en restaurant) besloten om verder te lopen naar Signy-l'Abbaye, het eerste plaatsje vandaag waar wel winkels en horeca is.
Dat hebben we wel geweten, eerste km's naar Aubigny goed te doen, maar de km's daarna Naar Signy waren op z'n zachts gezegd wel pittig. Maar wel mooi een dikke 30km opgeschoten vandaag.
Onderdak snel gevonden, particulier B&B. Nette kamer, douche en ontbijt voor redelijke prijs. Uit eten was eens wat sjieker vandaag, ruim 2 uur in restaurant gezeten. Errug lekker en bediend door stagiaire uit Nederland. Dat is wel zo makkelijk, weet je ook wat je eet!
Inmiddels dag 10 van de hele trip, verloopt nog steeds erg goed, al meer dan 10% van de totale km's afgelegd.
Morgen waarschijnlijk een wat kortere etappe. Waar de stop is, wordt weer een verrassing.
Voor het lopen kan ik inkopen doen, dus morgen is de aanwezigheid van winkels en horeca ook niet zo belangrijk.
Ben goed moe en duik er eens in.
Laters!
Paul.

1. Jacqueline:
    25 maart 2015
    Hi paul,
    Zo te horen geniet je volop van het pelgrims bestaan.
    Respect hoor; ruim 30 km gehaald op erg modderige paden!!
  2. Theo en Lenie:
    Hallo Paul,
    Hier weer een berichtje van jou buren, vanmiddag had ik de route al eens bekeken en ontdekt, dat als de oorspronkelijke route zou lopen een afstand van ruim 50 km te gaan had. Dat leek mij te veel.
    Een interessante tussenstop had ik al genoteerd Signy l'Abbaye dat zou ongeveer 34 km zijn. Het is ook nog uitgekomen ook.
    De Mam was naar polititieke scholing , de veiling in Margraten en de Amerikaanse begraafplaats aldaar dus had ik tijd genoeg om alles te bestuderen.
    We zijn elke keer weer blij, dat we weer iets nieuws van je zien en horen en wensenjullie veel plezier en uithoudingvermogen.
  3. Patch:
    Hey Paul
    goed bezig kerel geniet er lekker van Patchke aaf veur dig hihi
    Ps uzze zoon is geboore en er het Quinn 43,65 gram en 54 cm en er maak ut good wooooeeeeehoooeeeee!!!!!!
  4. Frans Jongen:
    Ga zo door!!!!groetjes van Frans
  5. Marianne:
    26 maart 2015
    leuk om iedere dag voor het slapen gaan een verhaal te lezen!