Dag1 Eys-Remersdaal

16 maart 2015 - Aubel, België

Het grote avontuur is begonnen. Om 12.00uur vertrokken vanuit Eys. Mijn vader en moeder verzorgen straks mijn katten en houden m'n huis in de gaten. De eerste km. zijn ze meegelopen/gereden voor de vertrekfoto's.

Qua uitrusting heb ik eigenlijk teveel bij me, zit op ca. 25kg. Op asfalt trekt de kar dat wel, op de bospaden merk ik het gewicht goed. Qua tempo ook iets te snel gelopen, heb de 17 km. naar Remersdaal in 3,5 uur gedaan.

Het weer was super vandaag, ideaal loopweer. Op de camping gekozen voor een trekkershut, heel simpel met eigenlijk alleen een bed. De tent komt straks nog wel van pas. Wel lekker kunnen douchen, sanitair is top! Helaas is het restaurant in de verbouw en leef ok vanavond op bananen, chocolade en water. Ik hoop morgen bij Val Dieu even een soepje te eten.

Het is nu nog een eenzame tocht, weinig mensen onderweg. Waarschijnlijk zal dat straks voorbij Luik op de Jacobsweg langzaamaan wel oplossen. De wandelkar oogst wel veel bewondering, krijg daar aardige reacties op.

Bij aankomst op camping "natuurlijk Limburg" (zie ook link) bleek mijn komst al bekend en er was zelfs een kaartje per post voor me aangekomen. Erg leuk! Dat doet de wandelaar goed!

Ik hoop dat het bloggen leesbaar overkomt, op de mobiel foto's uploaden en tekst typen gaat moeizaam. Een tablet zou wel een uitkomst zijn.

Ga nog ff de buurt verkennen, etappe voor morgen nog even bekijken, mogelijk nog wat lezen en duik om 'n uur of 22.00 maar in bed. Morgen immers 30km. op het programma.

Groet,

Paul.

1. Heidi:
    16 maart 2015
    Heel veel succes en plezier :)
  2. Jo:
    Hey Paul,

Heel veel succes, en denk eraan dat je goed moet blijven eten.

Geniet ervan

Groetjes Jo
  3. Jacqueline:
    Hi paul,
    De foto's en berichten komen prima door.
    Hopelijk valt er morgen weer iets gezonds te eten; anders ben je zo snel door je voorraad heen
    ;-)
  4. Elsbeth:
    17 maart 2015
    Nu is t grote avontuur dan eindelijk echt begonnen. Veel plezier en mooie ervaringen wens ik je toe. Greetzzz Elsbeth