Dag 2 Remersdaal-Luik

17 maart 2015 - Luik, België

De overnachting in blokhut was vrij goed, alleen erg koud. Zag bij vertrek dan ook dat het licht gevroren had. Afijn, om 7uur opgestaan en uiteindelijk rond 8 uur aan de loop.

De route naar Luik is 30km. Ik had wel de kortste, maar niet de makkelijkste route uitgezocht, continu bergop en weer bergaf. Gelukkig wel een heel mooie route. Het weer was soms zelfs erg warm, vooral in de volle zon. Ik heb een aardig rooie kop opgelopen van al die zon, morgen toch maar de pet op.

Op deze tocht langs Aubel en St. Jean Sart aangevangen en wilde bij Val Dieu even wat eten. Helaas is de brasserie daar op dinsdag dicht. verderop in Blegny een broodje shoarma gegeten. In Blegny vlak langs de mijn gekomen (zie foto).

Bij Bellaire, stuk boven Luik, uiteindelijk terecht gekomen op de echte Jacobsweg. Niet het mooiste stuk, gaat door armzalige, lelijke wijken net buiten Luik. Korter bij Luik zit je ineens in een luxe villawijk. Wel grappig; werd hier aangesproken door meneer en mevrouw in grote Mercedes, of ik naar Santiago ging en of ze me ergens mee konden helpen. Wel aardig de reacties onderweg, het verbaasd me hoe behulpzaam de mensen zijn!

Luik wordt steeds mooier, als je goed zoekt zijn er prachtige plekjes. Helaas is vooral die puinhoop langs de Maas beeldbepalend. Vanmiddag om 15.30uur aangekomen in de jeugdherberg. Eigenlijk weer te snel gelopen, ga morgen echt rustiger aan doen, haal anders Compostela nooit!

Ik zit denk wel goed in de herberg, heb een verwarmde 4-persoonskamer, helemaal alleen voor mij. Ook heb ik vanavond een goede warme maaltijd. Morgen wil ik weer om 8uur vertrekken, ontbijten doe ik onderweg (ik krijg een paar broodjes mee). Ontbijt begint in de herberg pas om 8 uur, vind dat net wat te laat.

Morgen een potige etappe. Niet zo lang (24km), maar moet wel het dal van Luik uitklimmen en krijg. Echte Ardense voetpaden voor de kiezen.

Morgen meer hierover!

Groet,

Paul.

Aanvulling: zeer goed en veel gegeten. Zelfs de kip helemaal verorberd, terwijl ik normaal geen vlees eet. Eens kijken of dat morgen extra energie oplevert. Bovendien drink ik een Val Dieu blond, ook voor die extra energie!

1. Wim Dreessen:
    Knap gedaan.
    Morgen ook weer veel succes.
  2. Peter en Gerda:
    17 maart 2015
    Ha die Paul voordat je "land" in Compostela heb je naar ik aanneem heel wat geleerd; zeker het genieten onderweg, dus Paul neem de tijd, je komt er heus wel.
    Buen Camino. Gerda en Peter.
  3. Jo:
    Hey Paul,
    Mooi dat het je zo goed afgaat, maar let op jezelf.
    Succes morgen en geniet van de mooie ardennen.

Groetjes Jo
  4. Jacqueline:
    Hi Paul,
    Goed te horen dat je vannacht geen honger of kou hoeft te lijden.
    Die pittige hellingen voorbij Luik ken ik, maar dan alleen van de snelweg.
    Succes morgen!!
  5. Theo en Lenie:
    17 maart 2015
    De start was voor ons toch wel moeilijk. We zijn dan ook blij, dat je de eerste twee dagen zo goed bent doorgekomen.
    Veel plezier bij de volgende dagen en we wensen jwe vooral veel leuke ontmoetingen en hulp.
  6. COR:
    Hoi Paul,
    Prima start! Overschat je krachten niet, ga lekker zo verder.
  7. Wies Devue:
    Hey Paul,
    Veel succes met je onderneming. Ik wens je veel mooie, nieuwe ervaringen en ontmoetingen toe en vooral..... veel plezier onderweg.
  8. Frank:
    Paul,
    Fijn dat de eerste dagen in ieder geval goed gegaan zijn. En inderdaad neem je tijd dan is de kans erg groot dat je het wel redt. Bedacht me eigenlijk later pas dat het toch wel heel fijn is om de tijd te (kunnen) nemen om te leren genieten en met jezelf geconfronteerd te worden. Dus geniet er van, levert je vast een hoop waardevolle ervaringen op.