Welkom op mijn reisblog!

23 februari 2015 - Wittem, Nederland

Welkom op mijn reisblog bij Reislogger!

Ik ga deze website gebruiken om jullie op de hoogte te houden van mijn reis.

Kom dus snel een keertje terug voor de nieuwste reisverhalen en (wanneer het lukt om deze te uploaden!?) foto’s.

Wil je gemakkelijk op de hoogte blijven van mijn belevenissen? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst!

Bedoeling is om dagelijks even aan te geven waar ik ben aanbeland (de beschreven etappes bij Kaart is maar een ruwe planning), afhankelijk van beschikbaarheid van WiFi.

Daarbij probeer ik in het kort even aan te geven wat er zoal gebeurd is die laatste dag, waar ik de nacht doorbracht, hoe het eten was, hoe was het weer, de omgeving, de mensen enz. Geloof me ... voor mij net zo'n verrassing als voor jullie, ik heb alleen de eerste drie etappes uitgebreid voorbereid. Voor het overige doe ik het met routebeschrijving (m.n. als GPS op de mobiel) en diverse reisgidsen met overnachtings- en eetgelegenheden.

Op 16 maart gaat het grote avontuur beginnen. Ik loop dan mijn eerste etappe naar Remersdaal (camping). Deze etappe is erg kort, 16km. Omdat het eerste gedeelte van mijn tocht geen officieel deel uitmaakt van de pelgrimsroute, kwam ik voor een extreem lang eerste traject tot Luik uit. Na even passen en meten deze "warmloop-etappe" ingepast alvorens met de "echte" afstanden te beginnen.

Vanaf Remersdaal tot aan het einddoel van mijn reis (Santiago, Finisterre/Fisterra en Muxia) gaat het echte werk beginnen en is het de bedoeling om gemiddeld 35km. per dag af te leggen. Voorlopig heb ik gerekend op ca. 15 rustdagen, die eventueel ook te gebruiken zijn om etappes in tweeën op te delen.

1. Liliane Pieters.:
    24 februari 2015
    Ik wens je heel veel wandel plezier naar Santiago de Compastella.
    geniet eŕvan.

Gr Liliane Pieters.
  2. Jean Erven:
    24 februari 2015
    Fijne tocht .
    Pace e Bene.
  3. Frans Van Wanrooij:
    25 februari 2015
    Paul, veel wandelplezier en mooie ontmoetingen toegewenst.
  4. Paul Pecasse:
    Hoi Paul,

heel veel succes en vooral veel plezier met deze mooie uitdaging.

Gr. Paul
  5. Ramon Römer:
    Hei Paul,

Veel succes en plezier en laat de foto's en verslagen maar langs komen.

Gr ramon
  6. Pascal Klein:
    Hoi Paul,

succes met deze prestatie van formaat, vele veilige kilometers gewenst.

Gr. Pascal Klein
  7. Elly Verheijen:
    25 februari 2015
    In 1997 gemaakt met Mia Teuwen uit stramproy.
    2 dames op de fiets met 18.kg bagage aan de fiets hangen .
    In die rugzak zat heel veel wat ik moest verwerken.
    DE behulpzaamheid en ontmoetingen met gemotiveerde mensen
    kom je door het leven.Elly
  8. Frans Jongen:
    26 februari 2015
    Hoi Paul, heel veel wandelplezier en geniet er van PELGRIM!!!
  9. Servé Benneker (veteraan 2006):
    26 februari 2015
    Geniet van elk moment, ga niet forceren met lopen en neem je rust
    op tijd. Voor de rest genieten van je ontmoetingen en belevenissen,
    deze tocht maak je misschien maar een keer en vergeet je nooit meer. Veel Uritrea.
  10. Johnny:
    27 februari 2015
    Beste paul

Wens je een goede reis en een behouden thuis komst.
    Kon ik maar met je mee gaan.
  11. Kees heurter:
    27 februari 2015
    heel veel succes met wat je gadoen
    en veel plazier
    Gr kees
  12. Frans Aarts:
    1 maart 2015
    hoi paul.
    ik wens je heel veel wandel plezier
    laat een kaarsje branden
    ik hoop veel van jou te horen .
    groetjes frans
  13. Jacqueline:
    2 maart 2015
    Hallo Paul,

Buen camino; geniet er van!
    Leuk dat ik via de blog een beetje mee kan leven.
  14. Theo en Lenie:
    9 maart 2015
    Ik vindt het een enorme uitdaging. We wensen je veel succes en leuke ontmoetingen tijdens je tocht. We zullen goed voor je katten enz. zorgen. We zullen je ook missen als buurman gedurende je tocht.
  15. Math:
    10 maart 2015
    Hoi Paul ik geef jou de beste verlangens mee en een leerzame wandeling oftewel pelgrims tocht, bij jou voorbereiding krijg ik weer de kiebels , was met fiets in 1999 geweest via oostkant en wil dat over paar jaar nog eens er naar toe dan via Vézelay. Fijne reis Grtjs Math☀️
  16. Peter en Gerda:
    14 maart 2015
    Hallo Paul, stom he!!!!, gisteren geen afscheid van je genomen na het terrasbezoek, je was weer eens te vlug!!!!! Paul, buen camino, een goede reis, geniet van alles, neem de tijd en kom gezond weer heem. Let goed op jezelf, Gerda en Peter.