Dag 3 Luik-Esneux.

18 maart 2015 - Esneux, België

De overnachting in jeugdherberg Luik was goed. Er zat wel een groep van 90 scholieren met de nodige herrie, maar goed geslapen, gegeten, gedouched, was gedaan en kar gesmeerd. Nog een uurtje Luik ingelopen en eigenlijk continu sirene van politie-auto's gehoord.
Om 8uur vertrokken en m'n lunch gegeten ter hoogte van splitsing Maas en Ourthe. Ik had een waterfles laten vullen met heet water en had dus zelfs (oplos)koffie.
De route vandaag liep beter dan verwacht, vanuit Luik wel een stevige klim, maar gelukkig zit zo'n klim in het begin en niet aan het eind. Weer een prachtige route vandaag, met als hoogtepunt Sentier des Cretes, een pad hoog op de rotswand 5km voor Esneux (zie ook de foto's).
Het tempo was vandaag "hoogbejaard" met om de 1,5 à 2km. pauze. Heel even dacht ik vandaag 2 pelgrims te zien, maar de dames bleken een GR-route te lopen en waren weer snel uit beeld.
Ik begin aardig te wennen aan het gebrek aan luxe onderweg en raak ook steeds meer bedreven in het opbergen van mijn spullen in de wandelkar/rugzakje. Ik vind spullen weer redelijk snel terug.
Overnachten zal niet comfortabel zijn denk ik. Ik lig op een eigenlijk nog gesloten camping en heb dus alleen een plaatsje voor de tent. Eten wordt straks vette hap, friture is op loopafstand (klinkt een beetje gek in dit geval!, maar is echt vlakbij)
Ik heb vandaag dus ook geen internet en heb een databundel van KPN geactiveerd. Ben eens benieuwd of ik deze blog dus geplaatst krijg.
Ik type de tekst nu in elk geval als notitie en plak 'm zometeen op de site, samen met een paar foto's.
Het is me (zonder selfie-stok!) gelukt om een zelfportret te maken onderweg. Diegenen die goed kijken zullen zien dat er al wat gewicht af is. Riem zit in laatste gaatje en heupband van de wandelkar moest ik ook ietsje aantrekken.
Genoeg geouwehoerd voor vandaag. Het plan is om morgen naar Huy te vertrekken, afstand is ongeveer 38km. Ik ken deze route helemaal niet en laat me maar verrassen. Er liggen onderweg enkele dorpjes, en wanneer het nodig is stop ik daar wel.
Tot nu toe 17+30+25=82km afgelegd. Schiet toch al lekker op!?
Groet en tot morgen,
Paul.

1. COR:
    18 maart 2015
    hoi Paul, 82 is best goed voor drie dagen. Hou je jas maar aan vannacht!
  2. Maikel:
    18 maart 2015
    Hoi Paul, het is leuk om je via de blog te volgen. En is goed om te zien dat je er plezier en zin hebt.
    Groet maikel
  3. Carla:
    18 maart 2015
    Hoi Paul, fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt. Ik hoop dat je het vannacht niet te koud hebt....
    Succes morgen!
  4. Paul:
    19 maart 2015
    Ik krijg er wel vragen over, maar lees alle berichtjes echt. Ik krijg helaas geen tijd ze allemaal te beantwoorden, ben al vrij lang bezig om een dagelijks de blog bij te houden. Blijf echter vooral reageren, vind dat echt helemaal geweldig!
  5. Frans Jongen:
    20 maart 2015
    Zou wel lekker zijn een paar wafels bij je te hebben ( weet je het nog). Veel succes, Mia Jongen