Dag 8 Givet-Fumay.

23 maart 2015 - Fumay, Frankrijk

Ja, ruim een week onderweg nu en het bevalt me met de dag beter! Inmiddels al ongeveer 230km op pad. Het gevoel voor dag van de week ben ik al compleet kwijt, dat doet er nu ook even helemaal niet meer toe. Qua weersomstandigheden ben ik enorm verwend, slechts een dag wat motregen gehad, maar vandaag bijvoorbeeld weer een bijna zomerse dag beleefd.
Gisteren zijn we de Franse grens al gepasseerd, vandaag ongeveer 25km verder het land ingetrokken naar Fumay. Ook vandaag weer een prachtige route langs de Maas, voor de middag avontuurlijk over een smal voetpaadje en na de middag wat eenvoudiger over de ravel (fiets-/voetpad). De foto's geven wel een indruk van al het schoons dat je hier ziet.
Met de kleine tenen gaat het al weer wat beter, vandaag nauwelijks last van gehad. Ik heb ook een dag op mijn andere paar schoenen gelopen. Vanmiddag ook goede voetbalsem kunnen kopen.
We zijn in Fumay aanbeland in een particuliere kamerverhuur. Prachtige kamer met douche en morgen ontbijt voor 55 euries, gedeeld door twee geeft dat weer een mooie prijs!
Fumay is prachtig om te zien, maar wel nogal een "doods gat", veel winkels en horeca leeg, gesloten enz.
Het begrip Vergrijzing is hier denk ontdekt. Qua eten was er geen andere keus dan een luxe friture. Ik heb ook een visburger en wat salade gegeten, dus zal wel genoeg zijn om morgen de wandeling te doorstaan. Bovendien in een kleine supermarkt nog wat fruit ingeslagen. Ik ben eens benieuwd wat Frankrijk gaat brengen; Fumay is een vrij grote plaats waar al weinig inkoopgelegenheid is, hoe gaat dat straks in de gehuchten!?
Afijn, morgen naar Rocroi toe, waar we de Jacobsweg weer oppakken.
Vandaag trouwens geen markering met de blauw/gele Jacobsschelp gezien, maar wel de blauw/gele balkjes onder elkaar. En dat is ook een aanduiding voor de/een pelgrimsroute.
Tot morgen maar weer!
Groet,
Paul.

1. Jos en Els:
    23 maart 2015
    Hoi Paul, wat een uitdaging!!! Heel veel succes en wandelgenot toegewenst uit Ees.
  2. Wim Dreessen:
    Hoi Paul,
    mooi weer?
    Tsja, je krijgt wat je verdiend.
    ook morgen weer veel plezier en vooral rust.
    P.s. ik zal niet verklappen wat voor een dag het is.
    Gr.Wim
  3. Theo en Lenie:
    23 maart 2015
    Harstikke fijn, de foto's laten al zien, dat het jullie goed gaat met mooi weer.
    Groetjes en slaap ze.
  4. Erik simons:
    Hallo Paul

Ik heb net pas gelezen wat je aan het doen bent. Super man, een hele tour voor jou en je benen, ik zal je volgen en jou vooruitgang in de gaten houden, ik wens je veel succes en droog weer haha,

Groetjes Erik Simons
  5. Martin en Willeke:
    24 maart 2015
    Beste Paul, we zagen in de Troebadoer dat je met je Pelgrimstocht naar Santiago bezig bent. Mocht je na 6 april in de buurt van Chateau Chinon zijn dan ben je van harte welkom om bij ons te overnachten. Veel succes met de tocht! Martin en Willeke
  6. Frank:
    24 maart 2015
    Op het moment dat je de dag van de week vergeet, kun je pas echt gaan genieten. Heb in de vakantie ook altijd een week nodig voor ik pas echt die ontspanning vindt. Helaas moet ik dan altijd weer snel aan het werk, jij hebt nog maanden van genieten voor je.
    Tot nog toe verloopt het allemaal prima, en erg fijn regelmatig je berichten te lezen.
  7. Jose:
    3 april 2015
    Hoi, Paul via de troubadour las ik dat je vertrokken was naar Santiago de Compastela. Ik vind dit echt geweldig en ga je gewis en zeker volgen. Ik wens je ontzettend veel succes en een mooie en fantastische tijd hopelijk kom je alleen maar mooie verrassingen tegen.
    Nogmaals ontzettend veel succes,mooie ervaringen en fijne mensen om je heen. Groetjes van uit Eys. José